هوای اصفهان برای هفتمین روز متوالی ناسالم می باشد

به گزارش باغ من کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: هوای کلانشهر اصفهان برای هفتمین روز متوالی در فروردین ماه ناسالم می باشد.

محمود مزارع در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت بامداد امروز چهارشنبه – یازدهم فروردین – با میانگین ۱۴۳ برای هفتمین روز متوالی در وضعیت ناسالم گروه های حساس ثبت گردید و در اولین ساعات امروز نیز با میانگین ۱۲۰ همچنان بر مدار (نارنجی) ناسالم برای گروه های حساس است.

وی به وضعیت کیفی هوا در ایستگاه های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان اشاره نمود و اظهار داشت: هم خیابان استانداری با شاخص ۱۳۹، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۱۴، خیابان پروین با شاخص ۱۲۶ و خیابان رودکی با شاخص ۱۲۷ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان است.
کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به کیفیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان اضافه کرد: امروز هوای شاهین شهر با میانگین ۶۸ در وضعیت سالم می باشد و داده های ایستگاه های پایش هوای سجزی، مبارکه، خمینی شهر، نجف آباد، کاشان، دولت آباد و ۱۱ ایستگاه شهر اصفهان به سبب بروز نقص فنی در دسترس نیست.
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کاهش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان براثر ذرات معلق ناشی از توفان روزهای گذشته است. این پدیده در ایام ۱۳ و ۱۴ فروردین نیز در نیمه شرق و جنوب استان ادامه دارد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناکست.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع:

برچسب ها:, , ,