دهیار یک روستای شهرستان دنا خبر داد حمله پلنگ به مرد ۳۶ ساله در بخش پاتاوه

کهگیلویه و بویراحمد دهیار روستای «سرتنگ رواق» از حمله پلنگ به مردی ۳۶ ساله در ارتفاعات این روستا در بخش «پاتاوه» از توابع شهرستان دنا آگاهی داد.
«غفار پریان نژاد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از حمله یک قلاده پلنگ به مردی ۳۶ ساله آگاهی داد و اضافه کرد: بنا بر گزارش واصله حدود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ یک جوان که دام خودرا برای چرا به ارتفاعات روستا برده بود با یک قلاده پلنگ روبه رو شده که بعد از حمله به دام ها و تلف کردن یکی از دام ها، مورد حمله پلنگ قرار گرفته است.
وی اظهارکرد: مصدوم بعد از حدود ۴۰دقیقه پیاده روی توسط حدود ۱۰نفر از اهالی روستا به نزدیک روستا منتقل و سپس با خودرو شخصی به بهداری بخش پاتاوه انتقال داده شد که بعد از اقدامات اولیه بلافاصله به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شد.
دهیار روستای سرتنگ رواق اشاره کرد: فرد مصدوم که از ناحیه دست ها و پاهای خود گرفتار مصدومیت شده الان در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری هست.
پریان نژاد با اعلان اینکه در این منطقه پلنگ زیاد شده است، بیان کرد: طی یک سال اخیر حدود ۵ مورد حمله پلنگ به مردم و دام های منطقه را داشته ایم.

«هادی سینایی»، مسئول روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار ایسنا اظهار داشت: هنوز گزارش مکتوبی دراین زمینه به محیط زیست ارائه نشده است و این مساله را تایید یا رد نمی نماییم.
وی ادامه داد: اینکه مصدومیت این فرد ناشی از حمله پلنگ بوده یا نه نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد.
گفتنی است که روستای «سرتنگ رواق» همجوار با پارک ملی دناست.

برچسب ها: