هوای اصفهان در وضعیت سالم

باغ من: کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: هوای کلانشهر اصفهان در پانزدهمین روز فروردین در وضعیت قابل قبول (سالم) است.

محمود مزارع در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت بامداد امروز یکشنبه – پانزدهم فروردین – با میانگین ۸۵ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت گردید در صورتیکه شاخص کیفی هوای این کلانشهر در اولین ساعات امروز افزایش یافت و با میانگین ۱۵۰ وضعیت ناسالم برای گروه های حساس را نشان میدهد.

وی با تشریح وضعیت کیفی هوا در ایستگاه های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان، اضافه کرد: شاخص کیفی هوا در خیابان استانداری با میانگین ۸۳، خیابان پروین با شاخص ۹۱، میدان احمد آباد با شاخص ۷۳، بزرگراه خرازی با شاخص ۷۱ در وضعیت قابل قبول و در خیابان رودکی با شاخص ۱۷۴ برای عموم شهروندان ناسالم می باشد.
کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اعلان اینکه وضعیت کیفی هوا در ۱۰ ایستگاه پایش سطح شهر به سبب نقص فنی در دسترس نیست، اظهار داشت: امروز هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان همچون مبارکه با میانگین ۵۸ در وضعیت قابل قبول و در سجزی با میانگین ۱۰۹ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناکست.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع:

برچسب ها:, , ,