پرواز هواپیماهای فوق سبک بر فراز جنگل های هیرکانی

به گزارش باغ من سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام عملیات تصویربرداری هوایی و آشکارسازی تغییرات پوشش درختی در حوزه های جنگلی شمال از خدمات و توانمندی شرکتهای دانش بنیان استفاده می نماید.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا روز دوشنبه (۲۳ فروردین ماه) چند دستگاه هواپیمای فوق سبک با پرواز بر فراز جنگل های هیرکانی، اثرات تغییرات اقلیمی در بروز آفات و بیماری ها، تغییرات کاربری اراضی، تخریب و قاچاق چوب از برخی مناطق جنگلی را با استفاده از نوآوری ها و فناوری های به روز در بخش صنعت هوایی رصد و پایش و همزمان تصویر آنرا به سامانه اعلام می کند.

در فاز اول این برنامه سطحی محدود از جنگل های هیرکانی زیر پوشش انجام این فعالیت قرار می گیرد و در فاز بعدی، خدمات تصویربرداری و نظارت هوایی در گستره وسیعی از جنگل های هیرکانی خواهد بود.

استفاده از هواپیماهای فوق سبک در تصویربرداری هوایی، دانشی نوپا در این بخش است و در معدود کشورهای دنیا و آن هم در سطح محدود، انجام می گیرد. اجرای این پروژه با همکاری یکی از شرکتهای دانش بنیان مورد وثوق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انجام می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگلها، استفاده از هواپیماهای فوق سبک در کنار سایر فعالیت ها ازجمله اقدامات حفاظتی است که سازمان جنگلها با تشدید آن فضا را برای قاچاقچیان چوب و تخریب کنندگان جنگل ناامن می کند.