راه اندازی مرکز کنترل خودرو های حفاظتی یگان سازمان جنگلها

باغ من: مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگلها از راه اندازی مرکز کنترل خودرو های حفاظتی یگان این سازمان و ساماندهی نیروها آگاهی داد.

میثم حسینی لر در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به راه اندازی سامانه مانیتورینگ ناوگان یگان حفاظت سازمان جنگلها و مرکز کنترل خودرو های حفاظتی اظهار نمود: درحال حاضر تمامی خودرو های یگان حفاظت سازمان جنگلها به سیستم های مکان یاب (GPS) مجهز شده اند و مسیر حرکتی آنها در سامانه مانیتورینگ ناوگان یگان حفاظت ثبت می شود.

وی با اعلان اینکه نیروهای حفاظتی در جنگلها و عرصه های طبیعی بصورت شبانه روزی مشغول حفاظت و صیانت از طبیعت هستند، اشاره کرد: برای هر یک از این نیروهای حفاظتی محدوده ای جهت حفاظت و رصد مشخص شده است و هنگامی که خودروی آنها آغاز به حرکت می کند ما می توانیم مسیر حرکتی آنها را مشاهده نماییم. گاهی اوقات این خودرو ها از محدوده تعیین شده خارج می شوند و یا چندین روز خاموش هستند، در این شرایط مدیران کل ادارات درجریان ماجرا قرار خواهند گرفت و علت را جویا می شوند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: از سویی دیگر هشدارهای مختلفی در این سامانه طراحی شده است که اگر نیروی حفاظتی در وضعیت خطرناکی قرار گرفت و یا حتی از مسیر خود خارج شد، هشداری بصورت پیامک همراه با لوکیشنی که خودروی حفاظتی در آن قرار دارد، برای مدیرکل استان ارسال می شود.

حسینی لر در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد زیادی از نیروهای حفاظتی سازمان جنگلها از شهریور ماه سال قبل تا حالا ساماندهی شده اند، اظهار داشت: قبل از این تعداد زیادی از نیروهای حفاظتی ما پست یگان حفاظت نداشت. این مسئله سبب می شود که مشمول برخی مزایا، تسهیلات و قوانین نیروهای حفاظتی نشوند.

به گفته وی درحال حاضر ۱۴۴۳ نفر از نیروهای حفاظت، پست یگان حفاظت را گرفته اند، اشاره کرد: بدین جهت این افراد مشمول قوانینی که دولت برای یگان حفاظت تصویب می کند و یا سایر مزایای سازمانی خواهند شد.

منبع: