خانه های محیط زیست در تمامی محلات پایتخت راه اندازی شود

به گزارش باغ من رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ایجاد خانه محیط زیست همچون پروژه های کوچک مقیاس محله ای است که به خوبی می تواند ارتباط بین شهروندان با شهرداری را بعنوان یک نهاد اجتماعی و در جهت اهداف محیط زیستی مدیریت شهری برقرار کند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا صدراعظم نوری امروز در آیین افتتاح اولین خانه محیط زیست سرای محلات شهر تهران اظهار داشت: بحت سرای محله بسیار مورد توجه است چون بعنوان سلول کوچکی در محله است که به سادگی می تواند با مردم ارتباط برقرار کند، تعامل و تبادل داشته باشد و خدمات مناسب با نیازهای شهروندان عرضه نماید.

وی با اشاره به اینکه جای خانه محیط زیست در مجموعه سراهای محله خالی بود، اظهار داشت: امیدواریم این با اقدام موثر و موفق به سرعت در تمامی محلات شهر تهران، خانه های محیط زیست راه اندازی شوند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر اینکه پایتخت به بیشتر از یک خانه محیط زیست در هر منطقه نیاز دارد، اظهارکرد: شرایطی فراهم گردد تا حد امکان در هر محله بیشتر از یک خانه محیط زیست ایجاد شود.

نوری ادامه ضمن اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند که بعنوان پروژه های زیرساختی در شهرداری تهران به تصویب شورا رسید و الان در چارچوب طرح “کاپ” عملیاتی شده است، اظهار داشت: خانه های محیط زیست هم به سادگی می توانند در جهت عملیاتی کردن پروژه های بزرگ اقدام نمایند. معتقدم این خانه ها باید به مردم اموزش دهند، فرهنگسازی و از مشارکت شهروندان جهت تحقق اهداف موردنظر استفاده کنند.

به گفته نوری مادامی که به صورت جز به جز و سلول به سلول وارد کاری نشویم، قادر نخواهیم بود در سطح شهر تهران با همه شهروندان صحبت نماییم. یک تجربه موفق در این خصوص خانه های سلامت هستند که به صورت شبکه های مویرگی در سطح شهر تهران پراکنده شده اند و با همه مردم در ارتباط هستند. این گونه تجارب باید به طورمرتب تکرار شوند و توسعه یابند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، او در آخر اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها بگونه ای باشد که ارتباطات واقعی شکل بگیرد یعنی در محله فرد فرد مردم با خانه محیط زیست محله خود در تعامل باشند. در این حوزه شورای اسلامی شهر تهران هم حمایت و همکاری تام دارد تا این گونه اقدامات با سرعت بیشتری در سطح مناطق ۲۲گانه گسترش یابد.

منبع: