رییس سازمان جنگل ها خبرداد تحویل تجهیزات دفاع شخصی و لباس ضد حریق به جنگلبانان طی هفته آینده

به گزارش باغ من قبل از ظهر امروز در مراسمی با حضور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و برخی از مدیران شهرداری منطقه یک نخستین میدان بلوار قائم در شمال پایتخت بنام جنگلبان نامگذاری شد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا مسعود منصور در آیین نامگذاری میدان جنگلبان با گرامیداشت هفتم اردیبهشت سالروز شهادت شهید ناصر پیروی جنگلدار شهرستان ماسال استان گیلان اظهار داشت: نامگذاری میدان جنگلبان به پاس یک عمر ایثار و فداکاری و هویت بخشی به جنگلبانان کشور در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی انجام شده است.

رییس سازمان جنگلها با اشاره به اینکه در زمینه حفاظت از جنگلها در وضعیت مطلوبی قرار نداریم، تصریح کرد: جنگلبانان باید در دفاع از حریم جنگل از تجهیزات و امکانات کافی و حقوق و مزایا برخوردار شوند تا امر حفاظت به خوبی اتفاق بیفتد.

منصور همینطور یاد آور شد: در زمینه تقویت شبکه بی سیم و خودرو برای گشت و مراقبت اقدامات خوبی انجام شده است و هفته آینده تجهیزات دفاع شخصی، لباس ضد حریق، دمنده و کفش ایمنی به تمامی جنگلبانان در سرتاسر کشور تحویل می شود.

رییس سازمان جنگلها اضافه کرد: افرادی به صورت داوطلبانه در اطفای حریق مشارکت می کنند و گرفتار مصدومیت می شوند. این دسته از افراد علاوه بر زیر پوشش بیمه بی نام قرار گرفتن بر مبنای ماده ۲۰ سازمان مدیریت بحران بعنوان فداکار خدمت شناخته می شوند.

وی تصویب آئین نامه حمایت قضایی از جنگلبان را یک گام به جلو دانست و خاطرنشان کرد: سازمان جنگلها اقدامات اساسی را برای شفافیت بیشتر با بخش قضایی و مجلس پیگیری می کند.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه به خشکسالی و وقوع حریق در جنگلها و مراتع اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت به پیشبینی های انجام شده از اسفند ماه سال قبل در سازمان جنگلها ستاد مدیریت اطفای حریق تشکیل شده و با ستاد نیروهای مسلح، سازمان دهیاری ها و شهرداری ها و استانداری ها مکاتبات لازم انجام شده و همانند سازمان در استان ها هم این ستاد تشکیل شده است.

منصور استفاده از بالگرد برای اطفای حریق در جنگلها را یکی از اقدامات اساسی سازمان جنگلها برشمرد و اظهارکرد: امسال سازمان توانست در چندین مورد برای اطفای حریق از ظرفیت بالگرد استفاده نماید.

وی در انتها بهره مندی از ظرفیت همیاران طبیعت برای پیشگیری از تخریب منابع طبیعی را امری لازم در منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: این همیاران در چارچوب اکیپ به صورت منطقه ای ساماندهی شده اند و محل مأموریت هر یک از گروه همیار طبیعیت مشخص شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگلها، قبل از برگزاری مراسم نامگذاری میدان جنگلبان برخی از مدیران شهرداری و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از مرکز فرماندهی و کنترل حفاظت منابع طبیعی زنده یاد البرز زارعی بازدید کردند.

منبع: