رگبار باران در ۱۶ استان کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور و وقوع رگبار باران در ۱۶ استان طی امروز (۱۱ اردیبهشت) اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: امروز (۱۱ اردیبهشت) در بعضی مناطق استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، غرب اصفهان، فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه های البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید بخصوص طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب پیشبینی می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه طی این مدت در دامنه های زاگرس بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست، اظهار داشت: شدت بارش در شمال غرب و بعضی از مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی فردا (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز بخش هایی از غرب و جنوب غرب فعال خواهد بود، اظهارکرد: طی روز دوشنبه (۱۳ اردیبهشت) به جز جنوب سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه و غرب خوزستان در سایر مناطق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی طی روز سه شنبه (۱۴ اردیبهشت) در شمال شرق، شرق، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیشبینی می شود.

وی در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۳ اردیبهشت) هم نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

منبع: