توجه و احترام به محیط زیست از کودکی آموزش داده شود

به گزارش باغ من مشاور امور زنان سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد: توجه و احترام به محیط زیست عادتی است که باید از کودکی آموخته تا به یک باور ذهنی تبدیل گردد. این باور، زندگی کودکان و نوجوانان را در بزرگسالی به سمت پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی سوق می دهد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا سیده مریم محمدی در نشست مشترک مشاور امور زنان و جوانان سازمان حفاظت محیط زیست با مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش که در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و در امتداد تاکید بر موضوع ” معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی ” که از شعارهای منتخب این هفته است، برگزار شد، اضافه کرد: معلمان عزیز قشر موثر بر جامعه هستند که می توانند موضوعات اصلاح الگوی مصرف، مدیریت پسماند و مدیریت منابع را به دانش آموزان و در گام بعد به اولیای آنان منتقل کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهارکرد: سیاستگذاری و برنامه ریزی مختلف برای دستیابی به توسعه پایدار زمانی عملی است که ساختارهای مناسب آموزشی و فرهنگسازی در حوزه محیط زیست از مقاطع ابتدایی در مدارس پایه ریزی شود.

در ادامه این جلسه، معاون مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان اشاره کرد: حفاظت خردمندانه از عرصه های محیط زیست در گروی شناخت و آگاهی جامعه همچون جامعه دانش آموزی کشور شامل دانش آموز، معلم، اولیاء و مربیان است.

آرتا همین طور تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه گسترش سواد محیط زیست برمبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست بسته های آموزشی ویژه مربیان کودکان پیش دبستانی را تولید و ابزار کمک آموزشی شامل پوستر، فلش کارت، انیمیشن و داستانی و بسته های کمک آموزشی درباره موضوعات کتاب درسی انسان و محیط زیست را تهیه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمدی در آخر این جلسه با اعطای بسته های آموزشی ویژه دانش آموزان و مربیان تهیه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست به مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش، به ضرورت معرفی و انتشار این بسته های آموزشی در جامعه معلمان و بانوان شاغل در آن وزارتخانه بعنوان جوامع تاثیر گذار در اشاعه فرهنگ زیست محیطی اصرار کرد.

منبع: