روابط عمومی آب منطقه ای فارس: جوجه فلامینگوهای بختگان تشنه نمی مانند

فارس روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس ضمن انتشار اطلاعیه ای با عنوان ˮجوجه فلامینگوها تشنه نمی مانندˮ از کوشش برای کمک به تداوم حیات این پرندگان مهاجر در تالاب بختگان آگاهی داد.
در هفته گذشته، موضوع احتمال مرگ جوجه فلامینگوها در تالاب بختگان به سبب کم آبی شدید این دریاچه، یکی از خبرهای داغ زیست محیطی ایران شده است؛ خبری که منجر به همراهی تشکل های زیست محیطی در فارس و اعلام آمادگی دستگاه های دولتی منجمله آب منطقه ای فارس با هدف چاره اندیشی برای رفع اشکال شد.
همزمان با فعال شدن تشکل های زیست محیطی و مردم جوامع محلی و یافتن راهکاری موقت برای رساندن آب به کلونی فلامینگوها در بختگان، شرکت آب منطقه ای فارس نیز طی اطلاعیه ای همراهی خود برای کمک به حل این مشکل را اعلام نموده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای فارس، این شرکت
در اعلامیه ای با عنوان «جوجه فلامینگوها تشنه نمی مانند»، آورده است: با وجود عملیاتی نبودن امکان تامین آب از سد درود زن به دلیلهای زیادی همچون بعد زیاد مسافت، مساعدت لازم را بوسیله فراهم آوردن تمهیدات لازم بمنظور تامین آب از آبخوانهای زیرزمینی واقع در نزدیکترین نقطه به محل زندگی پرندگان مهاجر بختگان انجام خواهیم داد.
شرکت آب منطقه ای فارس در این اطلاعیه ادامه داده است: بمنظور رسیدن آب به کلونی جوجه فلامینگوها در عمق تالاب بختگان حداکثر مساعدت را انجام خواهد داد.
روابط عمومی آب منطقه ای فارس همین طور تاکید کرده است: بر اساس گزارش همکاران امور آب در شهرستانهای همجوار تالاب بختگان تا حالا هیچ نوع صدمه ای به فلامینگوها از بابت بی آبی نرسیده و از این به بعد نیز نخواهد رسید.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مهاجرت فلامینگوها به تالاب بختگان و زادآوری این پرندگان، درحالی اتفاق افتاده که با وجود تامین ۵۵ میلیون مترمکعب حقابه این تالاب در ماه های گذشته، بواسطه کاهش شدید بارندگی و… این تالاب جز در بخشهایی اندک، با مشکل خشکی دست و پنجه نرم می کند.
ایزدی یکی از فعالان محیط زیست، طی روزهای اخیر در گفت و گو با ایسنا، از شناسایی کلونی فلامینگوها و اجرائی شدن تلاشی برنامه ریزی شده برای نجات حداکثری جوجه های این پرندگان، آگاهی داده بود.