رگبار و رعد برق در 24 استان کشور طی امروز و فردا

باغ من: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد برق همراه با وزش باد شدید در ۲۴ استان کشور طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) آگاهی داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: امروز (۲۴ اردیبهشت) خصوصاً طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در بعضی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، جنوب یزد، کرمان، شمال هرمزگان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و دامنه ها و ارتفاعات استان های مازندران، گلستان و شرق گیلان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: این وضعیت طی فردا (۲۵ اردیبهشت) در بعضی نقاط کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان ادامه خواهد داشت.

ضیاییان اشاره کرد: طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه (۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) در بخش هایی از شمال غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس، جنوب شرق، ارتفاعات هرمزگان و غرب یزد رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلان اینکه از امروز تا روز سه شنبه (۲۴ تا ۲۸ اردیبهشت) دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش می یابد، اظهار داشت: بطور کلی دمای هوا از روز یکشنبه تا سه شنبه (۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور بطور نسبی افزایش خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به این که باتوجه به وزش باد شدید طی ساعات بعد ازظهر از امروز تا عصر فردا (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) در بخش هایی از استان های مرکزی، قم، اصفهان، البرز و تهران احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد، اظهار نمود: طی دو روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور خصوصاً شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می شود.

ضیاییان افزود: از اواخر وقت امروز و طی فردا (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) باتوجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در آخر درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اشاره کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ اردیبهشت) کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق و با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت) نیز کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی افزایش باد و با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: