افشاگری مهر ثمربخش بود؛ سند تالاب انزلی به نام منابع طبیعی باز می گردد

رئیس سازمان محیط زیست ضمن اشاره به این که سند تالاب انزلی به نام منابع طبیعی باز می گردد، اظهار داشت: مبحث انتقال سند تالاب ها به نام وزارت نیرو منتفی است.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، بهمن ماه سال قبل بود که خبرگزاری مهر پرده از یک واگذاری غیرقانونی در عرصه های طبیعی کشور برداشت. به نام زدن تالاب انزلی که همچون تالاب های بین المللی ایران است، آن هم به نام وزارت خانه بهره بردار نیرو به بهانه حدنگاری، که با واکنش فعالان و مسؤلان این عرصه مواجه گردید. مسعود باقرزاده کریمی مدیر سابق دفتر تالاب های سازمان محیط زیست با تکیه بر این که وزارت نیرو از نظر قانونی تنها وظیفه تعیین محدوده تالاب ها را برعهده دارد درخواست سند مالکیت را از جانب این دستگاه مغایر قانون خواند. پس از گذشت ۱۵ روز از انتشار خبر مهر در مورد واگذاری سند تالاب انزلی امروز، انتقال این سند از جانب مسؤلان وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای گیلان پذیرفته شد. این مسئله در چهارمین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور هم عنوان شد، و معاون اول رئیس جمهور درخواست نمود تا اختلافات موجود در این خصوص از جانب معاونت حقوقی ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته و با نظر کارشناسی این معاونت تصمیمات لازم اتخاذ شود. امروز عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در مورد تلاش وزارت نیرو برای دریافت سند تالاب ها ازجمله تالاب انزلی اظهار داشت: هر وزارت خانه ای حتی سازمان حفاظت محیط زیست اگر سند به نامش شود می تواند زمین را بفروشد اما سازمان جنگلها این حق را ندارد ازاین رو سند تالاب ها باید به نام منابع طبیعی باشد نه هیچ وزارت خانه دیگری.

وی با تکیه بر این که منابع طبیعی پیگیر بازگرداندن سند تالاب ها به نام خود است، تصریح کرد: قوه قضائیه به اشتباه رخ داده پی برده است.

کلانتری با تکیه بر این که سند تالاب انزلی به نام منابع طبیعی باز می گردد، اظهار داشت: مبحث انتقال سند تالاب ها به نام وزارت نیرو منتفی است.

برچسب ها:, , ,