افزایش غلظت آلاینده ازن در بعضی منطقه های تهران

به گزارش باغ من بر مبنای اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش غلظت آلاینده ازن در بعضی مناطق تهران، بخصوص طی ساعات بعد ازظهر سبب کاهش کیفیت هوا می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا بر طبق پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طی بامداد امروز (۱۶ خرداد) کیفیت هوا در بیشتر منطقه های تهران به سبب وزش باد موثر و کاهش تردد خودرو ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

بر این اساس وزش باد موثر در طول روز پراکندگی آلاینده ها را به دنبال دارد اما با حضور عوامل کافی برای تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در بعضی مناطق خصوصاً طی ساعات بعد ازظهر سبب کاهش کیفیت هوا می شود.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت امروز، برقراری وضعیت کیفیت هوای قابل قبول در بیشتر مناطق پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش افزایش تدریجی تندی باد تا بامداد روز فردا (۱۷ خرداد) پراکندگی آلاینده ها را به دنبال دارد، هرچند افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت برخی آلاینده ها خصوصاً ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق پرتردد می شود.

به تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد طی فردا شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها فراهم خواهد شد. با وزش باد به نسبت شدید در بعضی ساعات، احتمال گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا در تهران وجود دارد.

با وجود این با تداوم وزش باد موثر تا اواخر وقت فردا (۱۷ خرداد) پراکندگی آلاینده ها و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش بینی می شود، البته با افزایش ترافیک شامگاهی در مناطق پرتردد احتمال می رود بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا کم شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ بامداد امروز با شاخص میانگین ۷۰ در وضعیت قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوای اکنون نیز با شاخص میانگین ۷۹ همچنان در وضعیت قابل قبول است.

منبع:

برچسب ها:, , ,