نماینده دشت آزادگان در مجلس: نفت یکپارچگی هورالعظیم را از بین برده است

به گزارش باغ من نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از زمانی که صنعت نفت وارد تالاب هورالعظیم شده، یکپارچگی تالاب از بین رفته و به چند مخزن تبدیل گشته است.

قاسم ساعدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار نمود: هورالعظیم تالاب بین المللی و یکی از تالاب های بسیار عظیم کشور شمرده می شود و بعنوان یک ثروت ملی به آن نگاه می نماییم.
وی اضافه کرد: از زمانی که نفت وارد حوزه دشت آزادگان و هویزه شد، تالاب هورالعظیم از آن یکپارچگی خارج و به چند مخزن تبدیل شد.
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: همین مخازن موجب محدودیت گردش آب شد و حقابه تالاب هورالعظیم سالهای متمادی توسط وزارت نیرو تامین نشده و اهمیت، ارزش و جایگاه آنرا نزدیک به نابودی کشانده و از بین بردند.
ساعدی عنوان کرد: با همت مجمع نمایندگان خوزستان و مطالبه نمایندگان این استان برای تامین حقابه تالاب هورالعظیم و شادگان کارهای اساسی صورت گرفت ولی مناطق نفت خیز و شرکت های نفتی از بُعد زیست محیطی رعایت نمی کنند و پسماند و مواد شیمیایی را در تالاب رهاسازی می کنند که سبب شده همه موجودات زنده تالاب و حتی رشد نیزارها از بین برود.
وی تاکید کرد: بطور قطع سازمان محیط زیست باید به رسالت و وظیفه خود عمل کند و در بازدید میدانی باید پرونده های حقوقی برای همه شرکت های نفتی مستقر تشکیل دهد چون قانون را اجرا نمی کنند و این سازمان باید شاکی آنها شود تا در محضر مقامات قضائی جوابگو باشند.
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در آینده ای نزدیک بعنوان نماینده مردم شکایتی را به مدعی العموم (دادستان) هویزه و دشت آزادگان تقدیم می کنم تا موضوع را در سطح شهرستان و بعد استان دنبال کنم.

منبع: