سازمان هواشناسی هشدار داد وقوع رگبار و رعد و برق در استان تهران

به گزارش باغ من اداره کل هواشناسی استان تهران نسیت به وقوع رگبار و رعد و برق در آبعلی، پردیس، دماوند، شمیرانات، فیروکوه و لواسان خبرداد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از فردا تا شنبه (۶ تا ۹ مرداد ماه) وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی درآبعلی، پردیس، دماوند، شمیرانات، فیروکوه و لواسان پیشبینی می شود.

در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه و وارد شدن خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

در چنین شرایطی اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در چرای دام در مسیل ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی و پرواز گلایدرها و تقویت سازه های موقتی سفارش می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد نماید. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: