هوای اراک و شازند در وضعیت ناسالم قرار گرفت

به گزارش باغ من کیفیت هوای شهرهای اراک و شازند برپایه اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، کیفیت هوای این شهر را در ساعت ۱۰ روز یکشنبه ۱۴ شهریور با شاخص لحظه ای ۱۵۳ نشان داده است که به مفهوم شرایط ناسالم برای تمامی گروه ها است، کیفیت هوای شازند هم با شاخص لحظه ای ۱۵۲ در شرایط ناسالم برای تمامی گروه ها قرار دارد.
گفتنی است طبق اعلام اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۱۷ رسیده که مبین کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است و منشأ آلایندگی در این ۲ شهر صنعتی استان، گرد و غبار منطقه ای و آلاینده مسئول ذرات معلق ۲ و نیم میکرون است.
بر اساس آمارهای موجود مردم اراک از آغاز سالجاری تابحال ۴۱ روز با وضعیت هوای ناسالم مواجه بوده اند. این در شرایطی است که پارسال ۵۲ روز باکیفیت هوای ناسالم در اراک به ثبت رسید.
بنابر سفارش کارشناسان در مورد شرایط ناسالم، لزوم دارد مردم بخصوص گروه های حساس سنی چون کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و سالمندان در خانه بمانند و از حضور و تردد در فضای باز بپرهیزند چون ذرات گرد و غبار کوچک هستند و می توانند با ورود به دستگاه تنفسی سبب صدمه تنفسی شوند.