رییس سازمان جنگل ها: احیای زاگرس به یک مطالبه عمومی تبدیل گردد

به گزارش باغ من رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: اگر چند کار اولویت دار و پراهمیت در سازمان جنگلها وجود داشته باشد، یکی از مهم ترین آنها نجات جنگل های زاگرس است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا مسعود منصور قبل از ظهر امروز در نشست هماهنگی مباحث در رابطه با ستاد ملی راهبری پشتیبانی از جنگل های زاگرس اضافه کرد: زاگرس یکی از قدیمی ترین زیستگاه های بشری در ایران به حساب می آید و احیای آن باید به یک مطالبه عمومی تبدیل گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: جنگل و طبیعت زاگرس تنها مختص ۱۱ استان کشور نیست بلکه به علت اهمیت حیاتی جنگل های زاگرس در زندگی انسان ها، حفاظت از این منبع پرارزش که نقش بسزایی در حیات منطقه و نسل های آینده دارد، باید دغدغه و وظیفه همه دستگاههای حاکمیتی و مردم باشد.

رییس سازمان جنگلها تصریح کرد: راه نجات جنگل های زاگرس هم افزایی همه بخش های کشور است.

وی ضمن اشاره به دو جلسه ستاد ملی راهبری پشتیبانی از جنگل های زاگرس به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و مصوبات ابلاغی این نشست، به چالش ها و مشکلات جنگل های زاگرس اشاره نمود و اظهار داشت: جنگل های زاگرس به علت کارکردهای مختلف در زمینه توسعه پایدار، تولید آب و حفظ خاک و تأمین امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند و نباید تاخیر و یا وقفه ای در فرایند اجرای مصوبات ستاد به وجود آید.

منصور خاطرنشان کرد: سازمان جنگلها شیوه نامه و دستورالعمل های اجرای مصوب در رابطه با سازمان در مورد جنگل های زاگرسی را به مدیران منابع طبیعی زاگرس نشین اعلام نموده است و از مدیران خواسته نسبت به جنگل های زاگرس حساسیت های لازم را داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگلها، رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در انتها اقدامات شاخص این سازمان برای ناحیه رویشی زاگرس را تهیه نقشه منابع جنگلی، هدف گذاری برای اتمام کاداستر اراضی تا آخر سال ۱۴۰۰، افزایش سطح ذخیره گاه های جنگلی، اجرای عملیات آبخیزداری، جلب مشارکت مردم، استفاده از ظرفیت های بین المللی، تشدید اقدامات حفاظتی، پایش مستمر و کنترل آفات و بیماری های جنگلی و تغییر الگو و تأمین سوخت خانوارهای ساکن در این منطقه ذکر کرد.

منبع: