طوفان میندل به جزیره اصلی ژاپن نزدیک می شود

باغ من: بخش هایی از جزایر ˮایزوˮ در جنوب ˮهنشوˮ، جزیره اصلی ژاپن، طعمه بادهای شدید ناشی از طوفان ˮمیندُلˮ شده اند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی ژاپن اعلام نمود: تا ساعت ۹ بامدادان امروز (جمعه) به وقت محلی، طوفان عظیم و پرقدرت میندل بر فراز آب های ۱۹۰ کیلومتری جنوب-جنوب شرق “هاچیجوجیما”، یکی از جزیره های ایزو در حرکت بوده است.
این طوفان احیانا به سمت شمال شرق با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت پیشروی خواهدنمود.
جزایر هاچیجوجیما، آئوگاشیما، میاکه جیما و میکوراجیما در داخل محدوده این طوفان قرار گرفته اند. در نزدیکی مرکز این طوفان، بادهایی با سرعت تا ۱۶۲ کیلومتر در ساعت می وزند و تندبادهای آن نیز سرعتی تا ۲۱۶ کیلومتر در ساعت دارند.
انتظار می رود طوفان میندل در صورتیکه امروز به سمت شمال شرق حرکت کرده و به جزایر ایزو نزدیکتر می شود، قدرت خودرا حفظ کند.
در عین حال پیش بینی شده این طوفان تا حدی قدرت بگیرند که بتوانند تیرهای برق را از جا درآورده و قسمت هایی از خانه ها را تخریب کند. بدین سبب به مردم سفارش شده است که احتیاط کرده و تا حد امکان از ساختمان ها خارج نشوند.
احتمال بروز اختلال در خدمات حمل و نقل در نواحی ساحلی این منطقه نیز وجود دارد. بدین جهت قسمتی از خدمات راه آهن در استانهای چیبا و ایباراکی به حال تعلیق در آمده است.
به گزارش شبکه ملی رادیو و تلویزیون ژاپن، همین طور امروز چهار پرواز بین فرودگاه “هانه دا”ی توکیو و جزیره هاچیجوجیما و یک پرواز از فرودگاه “ناریتا” به مقصد اوساکا لغو شده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,