تعطیلی واحدهای آلاینده بازیافت زباله در پاکدشت

به گزارش باغ من اداره کل محیط زیست استان تهران از تعطیلی شش واحده آلاینده بازیافت زباله در پاکدشت و پایش ۳۷۱ واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی در اسلامشهر طی نیمه نخست سال جاری اطلاع داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا محمودرضا سعیدپور – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت – اظهار داشت: متاسفانه بعضی از مالکان سوله های صنعتی غیر مجاز و صاحبان زمینهای زراعی که به صورت چهاردیواری تفکیک شده اند با اجاره دادن آنها به کارهای آلاینده غیر مجاز از قبیل ریخته گری، آبکاری، بازیافت پسماند آلودگی محیط زیست منطقه و سلب آسایش اهالی و تهدید بهداشت و سلامت مردم را باعث می شوند.

سعیدپور اضافه کرد: از شروع سالجاری تابحال شش واحد آلاینده بازیافت زباله در حاشیه چندین روستای شهرستان پاکدشت، به سبب آلودگی زیست محیطی و مزاحمت برای سکنه همجوار بعد از دریافت اخطاریه و اعطای مهلت قانونی جمع آوری و تعطیل شده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: این اداره بعد از شناسایی کارگاه های غیر مجاز آلاینده از راه گزارش های مردمی و واحد گشت و پایش محیط زیست شهرستان، نسبت به برخورد قانونی قاطع با متخلفان اقدام و در صورت بی توجهی به اخطارهای ابلاغی نسبت به پلمب آن اقدام می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت اشاره کرد: در صورت فک پلمب غیرقانونی آن توسط مالک یا متصدی کارگاه مراتب از راه دادستانی شهرستان تحت پیگیری قانونی قرار می گیرد.

سعیدپور اظهار داشت: به استناد مصوبات گذشته و اخیر فرمانداری شهرستان پاکدشت، اتحادیه های صنوف تولیدی، توزیعی و خدماتی و مشاوران املاک شهرستان ملزم هستند از صدور مجوز و تنظیم قولنامه اجاره برای کارگاه ها و کارهای آلاینده محیط زیست اجتناب کنند.

پایش ۳۷۱ واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی اسلامشهر در نیمه نخست ۱۴۰۰

الهه بیگی – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر – هم اظهارکرد: در گشت و پایش های نیمه نخست سالجاری با اولویت برخورد با واحدهای بدون مجوز و آلاینده، ۳۷۱ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی تحت پایش قرارگرفتند که این پایش ها منجر به صدور ۹۰ مورد اخطاریه رفع آلودگی و شناسایی ۳۹ واحد جدید شد.

بیگی افزود: در نیمه نخست سال ۱۳۵ مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب های صنعتی و بهداشتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در طول این مدت ۱۰ واحد بدون مجوز و آلاینده جمع آوری شده اند و۱۱ واحد هم به سبب عدم رعایت الزامات زیست محیطی و تداوم آلودگی همینطور شکار و صید بدون مجوز تحت پیگیری قضایی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، بیگی در انتها اشاره کرد: در نیمه اول سالجاری که مزین به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است ۱۸۹ استعلام جهت راه اندازی و بهره برداری واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی تحت بررسی کارشناسی قرار گرفته اند و بیشتر از ۹۵ درصد متقاضیان موفق به دریافت مجوز زیست محیطی شده اند.