درخواست ۱۴تشکل زیست محیطی اصفهان از علی سلاجقه؛ رسیدگی به وضعیت مدیریتی محیط زیست اصفهان لازم است

باغ من: فعالان محیط زیست استان اصفهان طی نامه ای به علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواهان رسیدگی و نظارت ویژه بر وضعیت مدیریتی محیط زیست این استان شدند.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، ۱۴ تشکل زیست محیطی استان اصفهان روز سه شنبه ۲۰ مهرماه طی نامه ای که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است، از علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواهان رسیدگی و نظارت ویژه به وضعیت نامطلوب مدیریتی محیط زیست این استان و اتخاذ تدبیر خردمندانه برای بهبود محیط زیست اصفهان شدند.
در متن این نامه آمده است: در وضعیت فعلی محیط زیستی کشور، اصفهان یکی از پر مخاطره ترین موقعیت ها را دارد، همچون خشک شدن رودخانه زندگی بخش زاینده رود، به تبع آن خشکیدن تالاب بین المللی گاوخونی و به دنبال آن فعال شدن کانون های جدید گرد و غبار و ریزگرد، توسعه بیابان زایی و بروز پدیده فرونشست زمین در بالاترین و خطرناک ترین سطح درگیری فرونشست در کل کشور، به این شهر اضافه فرمائید بیشترین روزهای آلوده در سال بدون حتی یک روز هوای پاک تا این لحظه و افزایش ۴۵ درصدی روزهای ناسالم نسبت به سال قبل که حاصل تکمیل ظرفیت برد زیست محیطی منطقه طی سالیان گذشته و موافقت های متوالی و مستمر راه اندازی و توسعه صنایع و معادن آلاینده در این شهر و اطراف آن بوده است.
بدون تعارف باید گفته شود نبود اراده و توان مدیریتی در جلوگیری و تقلیل این شرایط و سیاست کاهش چشم گیر مشارکت های مردمی در حفاظت محیط زیست این استان، اصفهان را صدرنشین و مرکز مخاطرات محیط زیستی کشور نموده است.
به همین لحاظ و بمنظور کاهش سرعت این تخریب، محیط زیست استان نیازمند مدیرانی با انگیزه، توانا، با اراده در تقابل با تخریب کنندگان محیط زیست شامل دولتی و غیر دولتی، مشارکت جو و با دانش و تجربه کافی دراین زمینه است. فعالان محیط زیست استان اصفهان مجدانه از جنابعالی درخواست دارند ضمن حمایت و نظارت ویژه و دائمی از محیط زیست این استان، نسبت به بهبود و ارتقا وضعیت مدیریت موجود در استان اصفهان، تدبیری خردمندانه اندیشیده و شهری که شهره عالم است را قبل از آنکه دیر شود دریابد.

منبع: