در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح شد برنامه ریزی برای بیابان زدایی ۱۲۰۰ هکتاری

به گزارش باغ من برنامه ریزی برای بیابان زدایی ۱۲۰۰ هکتار بیابان زدایی در این استان طی سالجاری، مازوت سوز نشدن پالایشگاه های تهران و استشمام بوی بد در بعضی زمان ها در استان تهران همچون موضوعات مطرح شده در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران بود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، علینقی حیدریان در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا که عصر امروز در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه بیابان زدایی و مقابله با گرد و خاک دو اولویت منابع طبیعی در استان تهران است، اظهار داشت: کل استان تهران ۱۰۵ هزار هکتار بیابان دارد که طی ۳۰ سال گذشته روی ۳۰ هزار هکتار آن کار شده است. ما سال قبل اقداماتی را برای بیابان زدایی در ۴۵۰ هکتار انجام دادیم و سال جاری هم برای ۱۲۰۰ هکتار برنامه ریزی کردیم که از محل اعتبارات ملی و استانی برای آن هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سطح استان تهران هم یکی از مهم ترین مناطقی که جزو اولویت های ماست، دامنه های البرز و در واقع ارتفاعات شمال تهران است که از سال ۸۷ اقداماتی را در این حوزه با همراهی شهرداری تهران، نیروهای مسلح و… آغاز و ۱۰ هزار هکتار فضای سبز در این محدوده را احیا کرده ایم.

بوی بد در شأن استان تهران نیست

همچنین رئیس جهاد کشاورزی استان تهران هم در این نشست بوی بد را معضلی دانست که در شأن استان تهران نیست و در عین حال اظهار داشت: این مورد ربطی به مجتمع دام گستر ندارد و مبحث آن هم درحال پیگیری است اما باید با اقدامات انجام شده برای رفع بوی نامطبوع در تهران تسریع شود.

هیچ پالایشگاه و نیروگاهی در تهران مازوت سوز نمی شود

توکلی – مدیرعامل شرکت گاز – هم در این نشست با اشاره به اینکه شش میلیون و ۵۹۵ هزار لیتر واحد صنعتی را به گاز متصل کردیم، اظهار داشت: هیچ پالایشگاه و نیروگاهی در تهران مازوت سوز نمی گردد و این مورد یکی از اولویت های ماست. اولویت دیگر ما هم این است که تحت هیچ شرایطی جریان گاز خانگی و تجاری قطع نشود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به دوره های ۴۵ روزه ثبت گزارش هزینه گاز اشاره نمود و اظهار داشت: از شهریورماه تا زمستان سال قبل سه میلیون و ۲۸۰ هزار دوره از مشترکان گاز مجانی دریافت کرده اند که این مورد به علت مصرف کمتر از حد گاز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به اینکه ۲۹ هزار و ۵۱۱ مورد بازدید از ادارات انجام شده است، اظهارکرد: ۴۳۵ مورد از این بازدیدها منجر به قطع گاز شده است همینطور خرابی ۱۰۴ دستگاه هم شناسایی و رفع شد.

توکلی به اجرای طرح پیشگیری از هدررفت گاز طبیعی در موتورخانه های تجاری، اداری و خانگی هم اشاره نمود و اظهار داشت: ۲۰۱۸ واحد هم در این طرح ثبت نام کرده اند.

در ادامه این جلسه نماینده صنعت، معدن و تجارت هم طی سخنانی به تولید موتورسیکلت های برقی اشاره نمود و اظهار داشت: مطابق قانون تولیدکنندگان موتورسیکلت موظفند که ۱۰ درصد از تولیدات خویش را برقی کنند و اگر این کار را نکنند مشمول جریمه می شوند اما یکی از اشکالات این است که هم اکنون جایگاه شارژ موتورسیکلت های برقی در تهران وجود ندارد و موتورسیکلت های برقی هم در خانه شارژ می شوند که بین ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر مصافت می توانند طی کنند.

منبع:

برچسب ها:, ,