آبان خشک و سرد

به گزارش باغ من بنا بر اعلام سازمان هواشناسی پاییز سالجاری بخصوص آبان ماه بسیار خشک پیشبینی می شود. کاهش دما هم ادامه دارد و تا آخر هفته جاری بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا مهرماه خشک و کم بارشی را پشت سر گذاشتیم بگونه ای که به قول احد وظیفه – رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی – طی این ماه به جز در نوار شمالی و منتهی الیه جنوب شرق کشور بارندگی در کشور رخ نداد. او از آبان بسیار خشک و کم بارشی هم اطلاع داد. صادق ضیاییان – رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا – هم در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت که در مجموع تا آخر آبان ماه بارش های کمتر از متوسط ۳۰ ساله کشور خواهیم داشت البته او کم بارشی را برای آذرماه هم پیش بینی نمود ولی اوضاع در آبان ماه به مراتب بدتر است.

وظیفه همینطور پیش بینی نمود که دمای کشور طی ‍‍پاییز حدود ۰.۵ تا ۱ درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال باشد البته تا اواسط هفته جاری دما در تمام نقاط کشور به استثنای نوار جنوبی و جنوب شرق حدود ۱ تا ۴ درجه کمتر از دراز مدت خواهد بود همینطور در این بازه زمانی دما بخصوص در نیمه شرقی کمتر از حد نرمال خواهد بود و در نیمه غربی در شرایط حدودا نرمالی قرار می گیرد.

ضیاییان هم می گوید: انتظار داریم طی روزهای آینده روند کاهش دما کماکان ادامه یابد. باآنکه وقفه ای یکی دو روزه بین آن می افتد ولی از اواسط هفته روند کاهش دما را در اکثر مناطق کشور شاهد خواهیم بود. روز دوشنبه (۳ آبان ماه) برای شمال غرب کشور و روز سه شنبه (۴ آبان ماه) برای نوار شمالی کشور پیشبینی می شود. روز چهارشنبه (۵ آبان ماه) روند کاهش دما کماکان ادامه دارد. این وضعیت در بعضی نقاط مانند مناطق زاگرسی شدیدتر است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا در شرایطی که روزهای کم بارش و سردی را پیش رو داریم لزوم مدیریت مصرف انرژی بیشتر از پیش احساس می شود.

برچسب ها:, , ,