کشورهای فقیر بیش از بحران آب و هوایی برای بدهی ها هزینه می کنند

به گزارش باغ من نتایج یک گزارش نشان می دهد: کشورهای فقیر پنج برابر بیش از بحران آب و هوایی برای پرداخت بدهی هایشان هزینه می کنند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، طبق اعلام “کمپین بدهی جوبیلی” کشورهایی با درآمد کمتر، پنج برابر بیشتر از آنچه برای مقابله با تاثیر تغییرات آب و هوا و کاهش انتشار کربن هزینه کنند به پرداخت بدهی اختصاص می دهند.
ارقام مربوط به این کمپین نشان میدهد که ۳۴ کشور از فقیرترین کشورهای جهان سالانه ۲۹.۴ میلیارد دلار برای پرداخت بدهی هزینه می کنند و این در حالیست که در این کشورها برای کاهش تاثیر شرایط آب و هوایی ۵.۴ میلیارد دلار اختصاص داده می شود.
اوگاندا اعلام نموده است که بین سالهای ۲۰۲۰-۲۰۱۶ میلادی، ۵۳۷ میلیون دلار همچون بودجه آژانس های بین المللی و سایر اهداکنندگان برای پروژه های در رابطه با آب و هوا و بمنظور انطباق زیرساخت های این کشور و مقابله با شرایط اضطراری آب وهوایی هزینه شده است. با این وجود، بودجه سالانه ۱۰۷.۴ میلیون دلاری با پرداخت بدهی خارجی که در سال ۲۰۲۱ به ۷۳۹ میلیون دلار می رسد، کاهش پیدا می کند و در سال ۲۰۲۵ به ۱.۳۵ میلیارد دلار افزایش می یابد.
به گزارش باغ من به نقل از روزنامه گاردین، “کمپین بدهی جوبیلی” اعلام نموده اوگاندا تنها کشور کم درآمدی نیست که برای پرداخت سود بدهی طی چهار سال آینده به پول نقد بیشتری نیاز دارد. تخمین زده شده که تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۳۴ کشور مورد بررسی قرار گرفته، هفت برابر بیش از فعالیت در زمینه محدود کردن تاثیر تغییرات آب و هوایی ناگذیر هستند که برای پرداخت بدهی هزینه کنند.

منبع:

برچسب ها:, ,