مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد: زنده گیری گرگ در سطح شهر خرم آباد

باغ من: لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از زنده گیری گرگ مشاهده شده در سطح شهر خرم آباد توسط یگان حفاظت محیط زیست استان و انتقال آن به مرکز قرنطینه کلدر آگاهی داد.
مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت: با دریافت گزارشاتی در خصوص مشاهده یک قلاده گرگ در سطح خرم آباد، زنده گیری این حیوان در دستور کار نیروهای حفاظت محیط زیست و دیگر نیروهای امدادی در شهر قرار گرفت.
وی ادامه داد: این قلاده گرگ در یکی از مناطق شمالی شهر خرم آباد توسط نیرو های یگان حفاظت محیط زیست لرستان زنده گیری شد و برای معاینه و سایر اقدامات درمانی به مرکز قرنطینه پاسگاه محیط بانی کلدر منتقل شد.
فتحی بیرانوند اظهار نمود: اکنون این قلاده گرگ جهت بررسی وضعیت جسمی در مرکز قرنطینه کلدر نگهداری می شود تا بعد از اطمینان از سلامتی این حیوان، در طبیعت رهاسازی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان یکی از دلیلهای اصلی نزدیک شدن حیوانات وحشی به جوامع انسانی را تغییر اکوسیستم جانوری و در نتیجه کمبود منابع تغذیه ای این حیوانات بر اثر تخریب محیط زیست عنوان نمود و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی در مناطق مسکونی موضوع را سریعا به سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست و یا آتش نشانی اطلاع دهند.

منبع:

برچسب ها:, , ,