آلودگی هوای شهرهای صنعتی طی امروز

به گزارش باغ من رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار داشت: امروز(۱۹ آبان ماه) دربیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت بخصوص در ساعات اولیه روز افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیشبینی می شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: از بعدازظهر امروز (۱۹ آبان ماه) به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در استانهای گیلان، مازندران، اردبیل و بخش هایی از شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش باران انتظار می رود.

وی در ادامه اظهار داشت: پنج شنبه (۲۰ آبان ماه) با گذر امواج تراز میانی شدت بارش در استانهای ساحلی دریای خزر افزایش خواهد یافت همینطور در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، لرستان، ایلام، خوزستان و ارتفاعات البرز بارش باران و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه (۲۱ آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب و جنوب غرب کشور تشدید خواهد شد و علاوه بر این در بخش هایی از کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال بوشهر گسترش خواهد یافت همینطور در این روز برای دامنه های جنوبی البرز در استانهای البرز، تهران و سمنان بارش باران و گاهی وزش باد پیشبینی می شود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۲ آبان ماه) به تدریج با گذر شرق سوی سامانه در بخش هایی از سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می رود. بعدازظهر یکشنبه (۲۳ آبان ماه) با گذر امواج کم دامنه تراز میانی در ارتفاعات زاگرس ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ آبان ماه) برای نواحی شمال غرب و استانهای ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود همینطور در این زمان بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل بارش برف و در نواحی جنوب غرب به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

ضیاییان در ادامه اظهار داشت: از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه (۱۹ تا ۲۱ آبان ماه) دریای خزر و از بعدازظهر پنج شنبه تا اوایل وقت جمعه (۲۰ تا ۲۱ آبان ماه) شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۰ آبان ماه) نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۱ آبان) ابری و مه رقیق و گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

ضیاییان در انتها اظهار داشت: طی امروز و فردا ( ۱۹ و۲۰ آبان ماه) بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم ترین و کرمان با دمای ۱۳ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع:

برچسب ها:, , ,