هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروههای حساس

به گزارش باغ من برپایه اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(۲ آذر ماه) هوای تهران در محدوده ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت که ناشی از شرایط پایدار جو و عدم وزش باد موثر است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران از آن حکایت می کند که بامداد امروز (۲ آذر ماه) با آغاز تردد خودرو ها بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروههای حساس قرار خواهد گرفت.

رشد ناپایداری جوی در طول روز همراه با افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق مورد انتظار است. با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه شنبه (۲ آذرماه) از غلظت ذرات معلق کم می شود و به تبع آن احتمال برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق وجود خواهد داشت.

در بامداد روز چهارشنبه (۳ آذر ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیشبینی می شود. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده ها را فراهم خواهد نمود.

با کاهش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه (۳ آذرماه) هم زمان با ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در بعضی مناطق پرتردد پیشبینی می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت. آلاینده شاخص الان «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۵ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

منبع:

برچسب ها:, , ,