لایحه بودجه ۱۴۰۱، تخصیص بودجه برای تامین تجهیزات اطفای حریق عرصه های طبیعی

باغ من: در صورتیکه در لایحه بودجه سال قبل سهم سازمان حفاظت محیط زیست بیش از ۱۲۲۸ میلیارد تومان بود، این رقم امسال به بالای ۲۱۵۷ میلیارد تومان بالا رفته و قسمتی از آن برای تامین تجهیزات اطفای حریق عرصه های طبیعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا بودجه سازمان حفاظت محیط زیست امسال ۲۱۵۷ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که در چهار بخش هزینه خواهد شد. بودجه پیشنهادی دولت برای برنامه پایش و مدیریت آلاینده های محیط زیست ۴۸۲ میلیارد و ۲۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که در بخش های مطالعه و حفاظت محیط زیست انسانی و ایجاد سیستم های کنترل و پایش آلودگی های محیط زیست صرف می شود.

برای برنامه حفاظت، احیا و بهسازی زیست بوم های تحت مدیریت ۱۴۸۵ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در این بخش حفاظت پارک ملی گلستان و زیست کره دنا، حفاظت، پایش و احیای تالاب ها و رودخانه های در معرض خطر، حفاظت، پایش و احیای مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش، ارزشگذاری اقتصادی منابع محیط زیستی، تامین تجهیزات یگان حفاظت و اطفای حریق مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مد نظر است.

«آموزش، توانمندسازی و ارتقای مشارکت های مردمی در حفظ و بهسازی محیط زیست» یکی دیگر از برنامه های این بخش است که ۱۶۶ میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای آن در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب مجلس در حوزه های تامین فضاهای آموزشی، تدوین و اجرای برنامه آموزشی و پیام رسانی زیست محیطی و ایجاد نظام جامع آمار و اطلاعات محیط زیستی کشور صرف خواهد شد.

آخرین برنامه ای که برای آن بودجه در نظر گرفته شده است، برنامه پژوهش های علمی، فناوری و فن آفرینی با ۲۲ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار است.