آلبوم موسیقی جز عشق ندارم هنری رونمایی گردید

به گزارش باغ من گروه موسیقی «نغمه گردان» در فرهنگسرای رسانه از آلبوم موسیقی خود با عنوان «جُز عِشق نَدارم هُنری» رونمایی نمود.
به گزارش باغ من به نقل از ایرنا از حوزه هنری، مراسم رونمایی از آلبوم گروه موسیقی نغمه گردان به نام جُز عِشق نَدارم هُنری با حضور میرعلیرضا میرعلی نقی، تاریخ نگار موسیقی شهری، محمدجواد عظیمی، استاد تخصصی موسیقی در شعر، احسان عبایی و محسن حسینی از اعضای اصلی گروه نغمه گردان همینطور تعدادی از اهالی موسیقی در فرهنگسرای رسانه تهران برگزار شد.
پس از پخش یکی از قطعات آلبوم که ترانه اش را مرحوم تورج نگهبان سروده بود؛ میرعلیرضا علی نقی، تاریخ نگار موسیقی شهری روی صحنه آمد. وی با ابراز خرسندی از این که بعد از مدت ها در جمع اهالی موسیقی فاخر و جدی قرار گرفته است، اظهار داشت: در شرایطی که تولید آلبوم به صورت فیزیکی و در فضای واقعی بسیار کار دشواری شده خوشحال هستم افرادی موفق به انتشار اثری شده اند که حرف بسیاری برای گفتن دارد و از ابتذال آنچه این روزها در بازار موسیقی رایج است، فاصله گرفته اند.
علی نقی همینطور ضمن اشاره به این که جمع آوری آثار مرحوم نگهبان به من واگذار شد، اضافه کرد: تورج نگهبان بیشتر از هزار ترانه و شعر از سالهای قبل انقلاب تا واپسین روزهای زندگی داشت که بسیار پراکنده بود.
آهنگسازی مقوله ای دشوار است
همچنین محمدجواد عظیمی، متخصص حوزه موسیقی در شعر روی صحنه آمد و اظهار داشت: در گذشته دانش آموختگان دانشگاهی، خروجی چندان تاثیرگذاری نداشتند چون که بیشتر بر پایه تئوری، مفاهیمی را دریافت می کردند و فرصت تجربه و نقد موسیقی به آنها داده نمی شد. به همین خاطر خروجی آموزشگاه های موسیقی پربارتر از دانشگاهیان بود اما امروز شاهد فارغ التحصیلانی هستیم که از نظر فنی می توانند موسیقی را نقد کنند، به چالش بکشند و با تحلیل های شان در زمینه موسیقی و ملودی به ارتقای کیفیت این حوزه کمک کنند.
عظیمی همینطور بیان نمود: آهنگسازی مقوله ای بسیار دشوار است و باید اشاره کنم قطعات مختلف این آلبوم از کیفیت بسیار بالا و متنوعی بهره مند است. در تازه ترین اثر گروه نغمه گردان، آهنگساز در قطعه های مختلف موسیقی، وزن و کلام را مورد توجه قرار داده و بدین سان بر جذابیت کار خود افزوده است. در عصری که گوش ما مجبور به شنیدن موسیقی و ترانه های دم دستی است انتشار چنین آلبومی را باید غنیمت دانست.
منبع:

برچسب ها:,