فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان: برگزاری تور شکارچیان خارجی در اصفهان کذب است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن تکذیب برگزاری تور شکارچیان خارجی در این استان برای شکار قوچ اصفهان، اظهار داشت: امسال تا حالا هیچ مجوز شکاری صادر نشده است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، بتازگی مطالبی در خصوص حضور باردیگر شکارچیان آمریکایی در زیستگاه های حیات وحش ایران انتشار یافته است. برمبنای مطالب انتشار یافته در رسانه ها یک شرکت بین المللی گردشگری شکار در جمهوری آذربایجان که ۱۲ سال است با همکاری یک شرکت گردشگری ایرانی شکارچیان خارجی در کشورمان تور شکار برگزار می نماید، مدعی باز شدن باردیگر زیستگاه های ایران به روی شکارچیان آمریکایی شده است.
مدیرعامل این شرکت با ابراز خرسندی از این که سفر شکارچیان آمریکایی به ایران، بار دیگر ممکن شده اعلام نمود که تورهای شکار در ایران از فوریه تا ۶ مارس (بهمن و اسفند) برای شکار قوچ کرمان، قوچ اصفهان و کل ایرانی، انجام خواهد شد.
در همین پیوند مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: امسال تا حالا مجوز شکاری در استان صادر نشده است و اصلاً صحبتی در خصوص پروانه شکار صادر کردن نبوده است.
او اضافه کرد: مطالب منتشر شده در خصوص حضور شکارچیان خارجی برای شکار قوچ اصفهان صد در صد کذب است و البته هیچ نوع مجوزی شکاری نیز امسال در استان اصفهان صادر نشده است.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، حدود ۲۵ درصد جمعیت قوچ و میش و کل و بز و آهوی کشور در استان اصفهان است. برمبنای سرشماری سال ۱۳۹۹ تنها حدود ۴۴ هزار و ۷۰۰ رأس آهو، جبیر، کل و بز و قوچ و میش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست اصفهان زیست می کنند.
مناطق چهارگانه و تحت مدیریت محیط زیست استان اصفهان ۲۴ منطقه شامل یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۰ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین المللی است که در مجموع بیش از ۲۲۸۰۰۰۰ هکتار وسعت دارند.
این مناطق با اسامی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو، پناهگاه های حیات وحش عباس آباد، یخاب و کوه بزرگی و مناطق حفاظت شده کرکس، کهیاز، دالانکوه، خارو، مجموعه فسیلی سپاهان، تالاب بین المللی گاوخونی و مناطق شکار ممنوع با تنوع بالا و غنای باارزش زیستی شامل کلاته، حنا، ستبله، شاهقنداب، گلستانکوه، زرچشمه، دشتک، ونک، پلنگ گالون و کرکس است.

برچسب ها:, , ,