فرماندار ویژه دزفول خبر داد؛ تشکیل پرونده برای ادارات متخلف در حوزه قطع درختان در دزفول

به گزارش باغ من فرماندار ویژه دزفول اظهار داشت: برای ادارات متخلف در حوزه قطع درختان در دزفول در بازرسی استانداری، پرونده تشکیل شده و حکم نهایی به زودی صادر می شود.

علی فرهمند پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: کمیسیون قطع اشجار با هماهنگی محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری در دزفول فعال است که در این کمیسیون موارد ضرورت و یا ضروری نبودن قطع درختان بررسی و در آخر قطع یا قطع نشدن درختان مصوب خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این کمیسیون با تصویب قطع هر درخت به دلیلهای مستند و ضروری، مصوب می شود که آن نهاد و دستگاه در ازای قطع درخت مبادرت به کاشت چند اصله نهال کند.
فرماندار ویژه دزفول با اشاره به قطع درختان توسط برخی ادارات و دستگاه های دولتی و غیردولتی در دزفول اظهار داشت: برخی از این ادارات به سبب این که نسبت به قوانین قطع درختان آگاهی کامل داشته اند، متخلف شناخته شده اند.
فرهمند پور اشاره کرد: تعدادی از ادارات نیز در مرحله گرفتن مجوز بوده اند اما پیش از تکمیل فرآیند و دریافت مجوز مبادرت به قطع درخت کرده اند بعنوان مثال، درختی که توسط شهرداری میانرود قطع شد خطرناک و سبب تصادف شده بود اما این شهرداری با وجود تقاضای قانونی برای قطع این درخت پیش از اختتام مراحل قانونی مبادرت به قطع کرده بود.
وی افزود: در این بین برخی دستگاهها نیز نسبت به قوانین قطع درختان آشنایی نداشته اند.
فرهمند پور با اشاره به تخلف محرز برخی ادارات و اعتراض شهروندان و فعالان محیط زیست، اظهار داشت: با پیگیری های فرمانداری دزفول، جلسه ای در بازرسی استانداری خوزستان با حضور شهرداری، شورای شهر و ادارات متخلف در حوزه قطع درختان دزفول تشکیل و پرونده های تخلف بررسی گردید و الان در انتظار صدور حکم نهایی توسط کمیسیون هستیم.
وی در ادامه با اعلان اینکه تعدادی از درختان نیز توسط سارقان چوب قطع می شوند که یک امر جداگانه است، اضافه کرد: این افراد به سبب سارق بودن و ضربه زدن به محیط زیست در صورت شناسایی دستگیر و توسط دستگاه قضا حکم آنها صادر و مجازات می شوند ضمن این که همیشه این سارقان توسط متولیان شناسایی و دستگیر می شوند و شناسایی دیگر سارقان نیز در دستور کار است.
فرماندار ویژه دزفول درباب افزایش آگهی های خرید و فروش چوب درختان دزفول در سایت دیوار، بیان کرد: زراعت چوب یک شغل قانونی می باشد و در دزفول نیز مزرعه پرورش چوب وجود دارد بطوریکه تعدادی سرمایه گذار جذب شده تا در بخش هایی از شهرستان مبادرت به زراعت درختان کمیاب بمنظور استفاده از چوب آنها برای مصارف مختلف همچون هنر خراطی که از هنرهای دیرینه دزفول است، کنند.
فرهمند پور اظهار داشت: بدین سبب آگهی های این سایت لزوماً به مفهوم غیرقانونی بودن خرید و فروش چوب و تنه درختان نیست اما بطور قطع در این بین متخلفانی نیز وجود دارند که لازم است این موارد توسط پلیس فتا بررسی و رصد شوند.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، در مدت اخیر افزایش قطع غیرقانونی درختان در پارک های جنگلی و جنگل های دزفول توسط سارقان و از طرفی قطع و هرس نامتعارف درختان توسط برخی ادارات و به دنبال آن افزایش مشاهده ماشین های حمل چوب در سطح شهرستان دزفول سبب اعتراض شهروندان خصوصاً دوستداران محیط زیست و انجمن های مردمی در این شهرستان شده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,