بنا به اعلام کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان؛ تعطیلی مدارس ابتدایی ۱۱ شهر اصفهان در روز سه شنبه ۲۱ دی تمدید گردید

به گزارش باغ من برپایه سیزدهمین اطلاعیه کارگروه اضطرار آلودگی هوا فعالیت آموزشی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی ۱۱شهر آلوده استان اصفهان سه شنبه ۲۱ دی برای سومین روز پی در پی غیرحضوری است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، برپایه سیزدهمین اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، با عنایت به تداوم شرایط پایداری هوا در این کلانشهر، فعالیت آموزشی در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک در همه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی و آموزشگاه های زبان علمی آزاد در روز سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان، مهردشت و نجف آباد غیرحضوری است.
در این مصوبه آمده است: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان موظف شد با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید پایش مضاعف واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده هوا و برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا اقدام نماید.
همچنین پلیس راهور شهرستان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به تشدید برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان و اجرای طرح زوج و فرد خودرو ها از درب منزل از ساعت ۶ بامداد تا ۲۲ موظف شد.
در ادامه اداره کل صمت با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان مکلف شد در مورد ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای سنگ شکن و سنگ کوبی پیرامون شهر اصفهان اطلاع رسانی کرده و تا حصول نتیجه پیگیری لازم را انجام دهد.
همچنین مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان انواع فعالیتهای ورزشی در فضای باز، پارک ها، بوستان ها و ایستگاه های ورزشی را ممنوع کند.
شهرداری اصفهان هم موظف شد نسبت به توقف فعالیتهای عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اقدام نموده و شهرداری های شهرهای اقماری اصفهان هم از فعالیتهای منجر به آلودگی هوا و تشدید آن جلوگیری نمایند.
این مصوبه تاکید می کند: به شهروندان اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان هم سفارش می شود با مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش آلاینده ها جلوگیری نمایند و گروههای صدمه پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و بانوان آبستن هم از ترددهای غیر ضرور در فضای باز و معابر شلوغ اجتناب کنند.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، آلودگی هوا در ایام ۲۴ و ۲۵ آذر و هفتم، هشتم، ۱۹ و ۲۰ دی سالجاری هم مدارس ۱۲ شهر استان اصفهان را به تعطیلی کشاند.
شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز با ۱۶۶ AQI ناسالم برای عموم شهروندان است و هواشناسی استان نسبت به تداوم و تشدید این شرایط در مناطق صنعتی تا آخر هفته، اخطار داده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,