پس از ۶۵۵ روز؛ هوای اصفهان پاک شد

باغ من: شهروندان کلانشهر اصفهان بعد از ۶۵۵ روز با شاخص کیفی ۴۹ هوای پاک نفس کشیدند.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، هوای کلانشهر اصفهان بامداد امروز یکشنبه ۲۶ دی ماه بعد از ۶۵۵ روز با شاخص کیفی ۴۹ در وضعیت پاک ثبت گردید. آخرین بار ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ بود که این کلانشهر هوای پاک تجربه نمود.
این کلانشهر از شروع سال جاری تا حالا ۱۷۳ روز هوای قابل قبول (سالم)، ۱۱۰ روز ناسالم برای گروههای حساس و ۱۸ روز ناسالم برای عموم شهروندان داشته و هوای امروز در وضعیت پاک ثبت گردید. ناپایداری های جوی دو روز اخیر و بارش باران و وزش باد شدید بعد از ۲۱ ماه هوای اصفهان را پاک کرد.
در همین پیوند محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان درباره وضعیت کیفی هوای امروز اصفهان گفت: بر طبق اطلاعات ایستگاه های پایش آنلاین در خیابان های احمدآباد با شاخص ۵۵، استانداری با شاخص ۶۶، انقلاب با شاخص ۵۱، پروین شاخص ۵۲، باهنر با شاخص ۶۲، بزرگراه خرازی با شاخص ۷۰، فیض با شاخص ۶۱، رودکی با شاخص ۶۹، رودکی با شاخص ۶۵ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۵۲ (زرد) قابل قبول است.
او افزود: شاخص کیفی هوا در خیابان های میرزا طاهر، جِی، رهنان، فرشادی، فیض و کاوه به ترتیب ۴۷، ۲۶، ۴۸، ۳۳، ۳۵ و ۴۹ AQI وضعیت (سبز) پاک را نشان میدهد.
کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: امروز هوای صنعتی سگزی با شاخص ۴۸، شاهین شهر با شاخص ۳۲ و مبارکه با شاخص ۲۵ پاک ثبت شده ضمن این که ایستگاه های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناکست.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع:

برچسب ها:, , ,