نوسازی 2200 تاکسی فرسوده تهران تا آخر سال

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی ۲۲۰۰ تاکسی فرسوده تا آخر سال اطلاع داد.
علی محتشمی پور در گفتگو با ایسنا، با اعلام خبر آغاز فرآیند نوسازی تاکسی های فرسوده اظهار داشت: از آغاز آذرماه سالجاری روند عرضه تسهیلات برای نوسازی تاکسی های فرسوده متوقف شده بود که خوشبختانه با تغییر مدیریت صندوق کارآفرینی امید و رویکرد جدید در این صندوق، فرایند تشکیل و تکمیل پرونده های نوسازی تاکسی ها از سر گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه از آغاز سالجاری تابحال ۲۱۰۰ فقره تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی قرض الحسنه از جانب صندوق کارآفرینی برای نوسازی تاکسی ها پرداخت گردید که این روند متوقف گردید، اضافه کرد: به علت توقف عرضه تسهیلات شاهد انباشتگی تقاضا شدیم، بگونه ای که ۲۲۰۰ تقاضای نوسازی متوقف گردید و این در حالی بود که تمام این افراد، آورده مالی خویش را تأمین کرده بودند و تنها در انتظار عرضه تسهیلات صندوق امید بودند.
محتشمی پور اضافه کرد: برپایه برنامه ریزی های صورت گرفته و شروع مجدد عرضه تسهیلات، تا آخر سال به تمام رانندگان تاکسی متقاضی نوسازی که آورده خویش را تأمین کردند یعنی همان ۲۲۰۰ نفر، تسهیلات خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه پیشبینی می شود تا آخر سال رقم نوسازی تاکسی های فرسوده به ۴۱۰۰ تاکسی برسد، در مورد افزایش قیمت خودرو برای تاکسیرانانی که به علت کوتاهی صندوق امید از دریافت تسهیلات عقب ماندند، اضافه کرد: با شرکت ایران خودرو مکاتبه کردیم تا قیمت تاکسی برای این تعداد راننده به مانند رقم قبلی محاسبه شود اما این شرکت در پاسخ اعلام نمود که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی ۴۵ میلیارد تومان ضرر خواهد نمود و این پیشنهاد را رد کرد و متاسفانه رانندگان باید مابه التفات را پرداخت کنند.
محتشمی پور اضافه کرد: اما با این وجود و جهت کمک به رانندگان تاکسی با مراکز اسقاط وارد مذاکره شده و پیشنهاد دادیم که ارزش قیمت اسقاط را ۲۰درصد بالا برند که آنها درحال بررسی هستند.

منبع:

برچسب ها:,