نماینده اصفهان از مازوت سوزی نیروگاه شهید منتظری شکایت نمود

به گزارش باغ من نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به کمیسیون اصل نود مجلس ضمن درخواست توقف مازوت سوزی در نیروگاه اصفهان، از بازگشایی مشعل های مازوت سوز و نقض حکم قضایی شکایت نمود.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، مشعل های مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری اصفهان که از سال ۱۳۹۳ با حکم قضایی پلمب شده بود، به رغم مخالفت های مسؤلان استان اصفهان، به دستور دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی فک پلمب و آنطور که فرماندار شاهین شهر گفته است از شنبه گذشته برای مدت یک ماه فعال گشته است.
براساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی همه نیروگاه های کشور با عنایت به شرایط جوی و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، ملزم به استفاده از مازوت ” نفت کوره” و قطع مصرف گاز از شنبه هفته گذشته شدند.
هم حالا ۸ مشعل از ۱۲ مشعل مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری فعال است و سه واحد مازوت مصرف می کند و روزانه بیشتر از پنج میلیون مترمکعب گاز تحویل این نیروگاه می شود. بنا به قول مسؤلان امر الان یک سوم نیروگاه شهید منتظری مازوت سوز شده است.
در واکنش به فک پلمب مشعل های مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی روز یکم بهمن ماه در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین شجاعی علی آبادی رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی ضمن درخواست توقف فوری مازوت سوزی در این نیروگاه، از طرز بازگشایی مشعل های مازوت سوز و نقض حکم قضایی شکایت نمود.
در متن این نامه آمده است:
همانگونه که مستحضرید اصفهان امسال صرفا یک روز هوای پاک داشته است و به دلیل حجم بالای آلودگی هوا در این کلانشهر، همشهریان به بیماری های گوناگونی مبتلا شده اند که در بازدید اخیر اینجانب از بیمارستان ها، پزشکان مجدد بر تاثیر مستقیم آلودگی هوا و ایجاد بیماری تاکید نمودند.
پس از سال ها پلمب مشعل های مازوت سوزی اصفهان و مقاومت مسؤلان قضایی، مدیران و نمایندگان بر عدم استفاده از مازوت، توسط مسؤلان ذیربط اظهار شده است که متأسفانه اخیراً به دستور دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی مشعل های مازوت سوز اصفهان جهت تأمین برق کشور فک پلمب و فعال شدند.
این در حالیست که مجدد با این اقدام خطرناک، اصفهان در معرض خطر جدی قرار گرفته و هر ثانیه شهروندان اصفهان را به بیماری و مرگ نزدیک تر می کند.
این چه منطقی است که برای تأمین برق در بعضی مناطق کشور، آلودگی و بیماری بر سر مردم اصفهان ریخته شود و هیچگونه توجهی به سلامتی آنان نشود؟
بنابراین اینجانب ضمن درخواست در خصوص توقف استفاده از مازوت در نیروگاه های اصفهان، شکایت خویش را از طرز کار بازگشایی مشعل های مازوت سوز و نقض (شکستن) حکم قوه قضاییه اعلام می دارم و خواهشمندم با قید فوریت این شکایت در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

منبع:

برچسب ها:, , ,