از کوهنوردی طی آخر هفته اجتناب کنید

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان این که در دو روز آینده بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور و ارتفاعات رخ خواهد داد و وزش باد شدید هم دور از انتظار نیست اظهار نمود: خواهشمندیم به خاطر شرایط جوی ناپایدار و نامناسب کوهنوردان از صعود به قله ها و کوهنوردی اجتناب کنند.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی استان ها اظهار داشت: امروز(۶ بهمن ماه) هیچ بارش و مشکل خاصی نداریم ولی از فردا (۷ بهمن ماه) یک سامانه بارشی جدید از غرب کشور وارد می شود که بارش های پراکنده در نیمه غربی کشور پیشبینی می شود.

وی اضافه کرد: از روز پنجشنبه (۷ بهمن ماه) دامنه بارش ها گسترده تر خواهد شد و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، قم، تهران، گیلان و مازندران شاهد بارش خواهد بود همینطور در استانهای اصفهان، خراسان شمالی و گلستان بارش های پراکنده ای فردا اتفاق خواهد افتاد.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضع جوی جمعه(۸ بهمن ماه) اظهار نمود: در این روز در استانهای مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش برف پیشبینی می شود.

وی اضافه کرد: در ارتفاعات نوار شرقی خوزستان و چهارمحال و بختیاری، منتهی الیه اصفهان و حدودا جنوب شرقی لرستان شاهد بیشترین میزان بارش هستیم.

ضیاییان درباره وضعیت جوی ارتفاعات اظهار داشت: پنجشنبه(۷ بهمن ماه) و جمعه(۸ بهمن ماه) در رشته کوه البرز و زاگرس بارش برف خواهیم داشت و روز جمعه (۸ بهمن ماه) در ارتفاعات مازندران و ارتفاعات گلستان بارش برف دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: و در روز جمعه(۸ بهمن ماه) وزش باد شدید در بعضی نقاط مثل استان تهران و اصفهان خواهیم داشت.

ضیاییان در انتها خاطرنشان کرد: خواهشمندیم به خاطر شرایط جوی ناپایدار و نامناسب کوهنوردان از صعود به قله ها و کوهنوردی اجتناب کنند.

برچسب ها:, , ,