ممنوعیت تردد 1500 تاکسی کاربراتوری از سال 1401

باغ من: معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ممنوعیت فعالیت ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از شروع سال آینده آگاهی داد.
سیدعلی محتشمی پور در گفت و گو با ایسنا، در مورد ملاک و شرایط فرسودگی خودرو های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: برمبنای قانون هوای پاک دولت مکلف است که ضوابط فرسودگی ناوگان چه در بخش سواری و شخصی و چه حمل و نقل عمومی که تاکسی ذیل آن قرار دارد، را تعیین کند.
وی با اشاره به اینکه برمبنای بخشنامه ماده ۸ قانون هوای پاک که شرایط و ملاک فرسودگی در آن قید شده است، از شروع سال ۱۴۰۱ برابر الزامات قانونی از تردد هر گونه تاکسی کاربراتوری در سطح کلان شهرها همچون تهران ممانعت به عمل می آید، اظهار داشت: پس مالکان تاکسی های فرسوده که شامل این شرط می شوند یعنی تاکسی هایشان کاربراتوری است می بایست نسبت به نوسازی و ثبت نام تاکسی جدید اقدام نمایند.
محتشمی پور با اشاره به اینکه دیگر نوع و سن تاکسی، ملاک فرسودگی نیست، اظهار نمود: اساسا ساختار خودرو های کاربراتوری مشمول فرسودگی ناوگان شده است و پلیس راهور مکلف به هدایت این خودرو ها به پارکینگ خواهد بود.
وی با اعلان اینکه تنها ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری در تهران فعال است و مشمول این مصوبه می شوند، اضافه کرد: از مالکان تاکسی های کاربراتوری می خواهیم که هرچه زودتر نسبت به ثبت نام جهت خرید تاکسی جدید اقدام نمایند تا در سال ۱۴۰۱ متحمل خسارت نشوند.
معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد شرایط فرسودگی اظهار داشت: تا سال جاری ملاک فرسودگی ناوگان در حمل و نقل طول عمر ناوگان بود به شکلی که سن فرسودگی خودرو های گاز سوز و بنزینی ۱۰ تا ۱۲ سال تعیین شده بود. ولی حالا طبق بخشنامه مصوب سال ۱۴۰۰ اساسا تعریف فرسودگی ناوگان تغییر کرده و ملاک از “سن فرسودگی” به “مرز فرسودگی” تغییر کرده است که بر این اساس اگر خودرو ها فارغ از سال تولیدشان بطور مستمر دو بار از تست های معاینه فنی رد شوند فرسوده محسوب شده و می بایست نسبت به اسقاط و نوسازی آنان اقدام نمایند.

منبع:

برچسب ها:, ,