بعد از تأکید رئیس جمهور در سفر به گیلان؛ دبیرخانه احیای تالاب انزلی و رودخانه های زرجوب و گوهررود تشکیل شد

به گزارش باغ من استاندار گیلان اظهار داشت: باتوجه به تاکید رییس جمهور در مسافرت به این استان برای احیای تالاب انزلی و رودخانه های گوهر رود و زرجوب دبیر خانه این مساله تشکیل شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، اسدالله عباسی به حضور میدانی رییس جمهور و بازدید از وضعیت نامناسب رودخانه های گوهر رود و زرجوب اشاره و اظهار نمود: تاکید حجت الاسلام رئیسی در جلسات مختلف سفر به گیلان به احیای تالاب بندرانزلی و این دو رودخانه ارزشمند، نشان از اهمیت بالا برای حل این مشکل دارد.
عباسی اضافه کرد: باید کارهای اساسی و اصولی در امتداد رفع مشکلات این حوزه با تشکیل دبیرخانه کارگروه ویژه صورت گیرد.
وی افزود: باید از ورود آلودگی به رودخانه های گوهر رود و زرجوب که قسمتی از آن به سبب شیرابه های سراوان، شهرک های صنعتی، بیمارستان ها، فاضلاب خانگی مجتمع مسکن مهر و دیگر اماکن شهر رشت است، جلوگیری تا از این طریق تالاب انزلی نیز احیا شود.
عباسی اظهار داشت: احیای رودخانه ها نه فقط مشکلات زیست محیطی را مرتفع می کند بلکه در حوزه ارتقای حوزه سلامت، توسعه کشاورزی و گردشگری و اقتصاد گردشگری مؤثر است.
استاندار گیلان دستور تشکیل سریع دبیرخانه احیای تالاب انزلی و رودخانه های گوهررود و زرجوب را برای جمع بندی مسائل و مداومت تا حل اساسی مشکل را داد و بیان کرد: روز دوشنبه هفته جاری جلسه ای در امتداد اجرای مصوبات سفر با حضور معاون اجرائی ریاست جمهوری در تهران برگزار می گردد که بطور قطع تصمیمات اثربخشی خواهد داشت.
وی اظهار نمود: حل این مشکل و معضل قدیمی، بطور قطع یک خدمت ماندگار برای مدیران انقلابی به یادگار خواهد گذاشت.

منبع: