زارع خبر داد؛ موافقت کمیسیون تلفیق با افزایش حقوق محیط بانان در سال آینده

باغ من: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از موافقت این کمیسیون با افزایش حقوق محیط بانان در سال آینده آگاهی داد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در تشریح مصوبات آخرین نشست این کمیسیون اظهار داشت: نمایندگان در امتداد رفع تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و باتوجه به وظایف حاکمیتی و نظارتی خطیر سازمان حفاظت محیط زیست، با افزایش حقوق و دستمزد محیط بانان در سال ۱۴۰۱ در سقف منابع این سازمان موافقت کردند.
زارع بیان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه در نشست امروز در اجرای قانون پشتیبانی از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با بهره گیری از سرمایه گذاری مردمی و اصلاحات و الحاقی بعدی آن، هیئت امنای صندوق توسعه ملی را مکلف کردند تا تشریفات قانونی اعطای مجوز تنفس خوراک به طرح های موضوع قانون را که دارای مجوز راه اندازی از وزارت نفت هستند به نحوی پیگیری کند که مجوز تنفس خوراک مزبور حداکثر ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ ساده و به آنها ابلاغ شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: همین طور در مواردی که صندوق توسعه ملی سهم خود از صادرات نفت خام و میعانات گازی را بصورت حواله نفتی دریافت می کند، مجاز است حواله های مزبور را بعنوان تسهیلات صرف تامین منابع مورد نیاز طرح های تولیدی با اولویت طرح های پتروپالایشگاهی کند و بازپرداخت اصل و فرع این تسهیلات بصورت ارزی خواهد بود.
زارع افزود: همین طور کمیسیون تلفیق بمنظور تکمیل مصلاهای نیمه کاره کشور با معرفی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را موظف کردند، نسبت به تکمیل و تحویل مصلاها اقدام نماید و بر این اساس به مقدار یک هزار میلیارد تومان برای مصلاهای سراسر کشور و یک هزار میلیارد تومان نیز برای مصلای تهران از محل بند (ی) تبصره یک اختصاص یافت. هزینه کرد این اقدام بعد از تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در قبال نفت خام به نرخ رسمی صادرات نفت در مکان های مورد نظر قرارگاه، تحویل می شود. درآمد این بند بوسیله تهاتر نفت خام با قرارگاه خاتم الانبیا تسویه خواهد شد.
وی اشاره کرد: به سبب مصوبه دیگر این کمیسیون، مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته در قالب وام بوسیله صندوق های رفاه دانشجویان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر طبق سرانه دانشجویی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: اقساط وام های مذکور بعد از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد پرداخت می شود، دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزدور و فرزندان رزمندگان مؤثر در اولویت دریافت وام هستند.
زارع اشاره کرد: کمیسیون تلفیق همین طور بمنظور ارائه تصویر درستی از ایران مصوب کردند، هزینه کرد اشخاص حقوقی درباب تولید و انتشار محتوای فرهنگی، معرفی ظرفیت های گردشگری به زبان های خارجی با هماهنگی و تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد شود.

منبع: