برگزاری پویش مردمی نهال کاری در شهرستان پیشوا

به گزارش باغ من رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا از برگزاری پویش مردمی نهال کاری با همکاری شهرداری و بسیج سازندگی در این شهرستان اطلاع داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا اسماعیل عابدینی گفت: مساحتی در حدود ۳ هکتار با حضور اقشار مختلف مردم، سمن ها و مسؤلان شهرستان با شعار هر ایرانی یک درخت به یاد هر شهید زیر پوشش نهال کاری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این پویش فرهنگ سازی، احیای منابع طبیعی و انس با طبیعت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا تصریح کرد: مشارکت مردم در غرس نهال بسیار حائز اهمیت و ضروری است با اجرای چنین برنامه هایی مردم با اهمیت و تاثیر درختان آشنا گردند و در جنگل کاری – که متعلق به خودشان است – مشارکت داشته باشند. قطعا بدون مشارکت مردم اجرای چنین طرح هایی امکان پذیر نیست و نخواهد بود.

وی اضافه کرد: همه ساله در این شهرستان توسط اداره منابع طبیعی حدود ۵۰۰۰ اصله نهال به صورت مجانی در اختیار اقشار مختلف مردم قرار می گیرد تا با کاشت و مراقبت و نگهداری از آن در تولید هوای پاک، تلطیف هوا و کاهش کربن محیط اثرگذار باشد و در محافظت از منابع آب و خاک هم کوشا باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا اضافه کرد: امروزه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی ضامن امنیت غذایی و اجتماعی در کشور است. بحران های طبیعی همچون افزایش سیلاب های مخرب، زمین لغزش ها، رانش زمین، فرونشست اراضی و کاهش منابع آبی از مهم ترین و زیانبارترین آثار تخریب منابع طبیعی است ازاین رو ضرورت نگهداری و استفاده بهینه از منابع طبیعی و پیشگیری از بهره برداری و برداشت های مازاد، غیر اصولی و غیر علمی از این ثروت های خدادادی وظیفه همگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عابدینی درخاتمه به عموم مردم و شهروندان سفارش کرد که در مراقبت و نگهداری از پوشش گیاهی، درختان و منابع طبیعی کوشا باشند چونکه همه ما در این امر مهم مسئولیم و باید میراث دار آیندگان باشیم.

برچسب ها:, , ,