رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد لزوم تشکیل فوری ستاد ملی مقابله با گرد و غبار

به گزارش باغ من رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: مقابله با بیابان زایی با مشارکت مردم و بخش غیر دولتی از رویکرد های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا مسعود منصور در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان بر همکاری استانداری و سایر دستگاههای استان خوزستان برای مهار کامل کانون های بحرانی داخلی گرد و غبار تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است بصورت فوری ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با حضور وزرا و معاونان رییس جمهوری تشکیل گردد.

منصور اضافه کرد: یکی از معضلات بزرگ استان خوزستان پدیده گرد و غبار است که با کوشش های صورت گرفته در سالهای گذشته بخش زیادی از کانون های داخلی بحرانی مهار شده است و نیاز به مساعدت و همکاری استانداری خوزستان در تامین حق آبه کانال های راه اندازی شده برای مرطوب سازی و تامین نیازهای آبی نهال های کاشته شده وهمچنین تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز امسال و سال آینده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه یکی از رویکرد های سازمان، مقابله با بیابان زایی با مشارکت مردم و بخش غیر دولتی است، اظهار داشت: کارهای مقابله با بیابان زایی را می توانیم در قالب اجرای طرح هایی که هم واجد فعالیتهای تثبیت خاک و بیابان زدایی و هم فعالیتهای اقتصادی برای مردم باشد، انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، منصور در آخر اظهارکرد: در نخستین اقدام مشارکتی در حدود ۸۰ هزار هکتار کانون های یک و دو استان خوزستان با کمک توسعه صنایع نیشکر مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و برمبنای نتایج مطالعات، این کانون ها با کمک بخش غیر دولتی و منابع مالی غیر دولتی تثبیت می شوند. ضمن این که قرار شد شرکت توسعه صنایع نیشکر در اراضی تحت مالکیت خود ۳۰۰۰ هکتار زراعت چوب انجام دهد که هم به تثبیت خاک و هم به رفع نیاز صنایع چوب کمک می نماید.

منبع:

برچسب ها:, , ,