ادامه بارش ها در بیشتر استانها و کاهش دما در شمال کشور

باغ من: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به ادامه بارش ها در نیمه شمالی کشور از کاهش ۸ درجه ای دما آگاهی داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت بارش کشور در چند روز آینده اظهار داشت: امروز در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می دهد. همین طور در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال ایلام، زنجان، همدان و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده و وزش باد شدید خواهد بود.

وی اضافه کرد: شنبه( ۶ فروردین ماه) در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران بارش باران گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقت و در بعضی مناطق استانهای کرمانشاه، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گلستان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

ضیاییان افزود: روز یکشنبه( ۷ فروردین ماه) در بعضی نقاط استانهای واقع در شمال غرب سواحل دریای خزر و دوشنبه در سواحل دریای خزر و مناطق شمالی شمال شرق کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می دهد. سه شنبه در غالب مناطق کشور جو پایدار می باشد.

وی با اشاره به وزش باد در کشور اظهار داشت: امروز در نواحی جنوب غرب، غرب و مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و به تدریج شرق، جنوب و جنوب شرق و روز شنبه در دامنه های جنوبی البرز، جنوب شرقی، شرق و شمال شرق وزش باد شدید می باشد که در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود. این شرایط یکشنبه و دوشنبه( ۸ فروردین ماه) در جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه اظهار داشت: روز سه شنبه( ۹ فروردین ماه) وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود. امروز در استانهای واقع در شمال غرب دما درحدود ۴ تا ۶ درجه و در غرب و جنوب غرب کشور ۶ تا ۸ درجه کاهش خواهد داشت. همین طور امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل دما بین ۴ تا ۶ درجه و در شمال شرق کشور حدود ۸ تا ۱۰ درجه افزایش انتظار می رود.

وی با اشاره به وضعیت خلیج فارس و دریای خزر اظهار داشت: امروز نیمه غربی خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود. از روز شنبه تا سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اضافه کرد: آسمان تهران فردا(۶ فروردین ماه) کمی ابری همراه با وزش باد در پس از ظهر نیمه ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۷ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی امروز (۵ فروردین ماه) ارومیه و شهرکرد با کمینه دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور لقب می گیرند و فردا شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهد بود.

منبع:

برچسب ها:, , ,