یک شنبه آلوده ترین روز پایتخت در هفته گذشته بود

به گزارش باغ من مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در هفته سوم ماه جاری (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت) اظهار داشت: هفته گذشته، کیفیت هوای تهران سه روز در شرایط قابل قبول و سه روز در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت و یک روز هم شرایط ناسالم برای همه شهروندان به ثبت رسید.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا سید محمدمهدی میرزایی قمی با بیان این که در همه روزهای هفته مورد بررسی، ذرات معلق کوچک تر از ۲.۵ میکرون آلاینده شاخص تهران بود، اضافه کرد: با نفوذ جبهه حاوی گرد و غبار به شهر از شامگاه شنبه (۱۷ اردیبهشت) غلظت ذرات معلق افزوده شد و شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک تر از ۲.۵ میکرون در یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) به عدد ۱۵۶ رسید و به صورت همزمان آلاینده ذرات معلق کوچک تر از ۱۰ میکرون هم با عدد ۱۴۸ در آستانه شرایط ناسالم قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: کمترین شاخص ثبت شده در هفته گذشته در ارتباط با سه شنبه (۲۰ اردیبهشت) با عدد ۶۹ بود این در حالیست که در هفته پیش از آن (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت) کیفیت هوای همه روزها در شرایط قابل قبول قرار داشت.

میرزایی قمی در ادامه تصریح کرد: شهروندان می توانند از راه وب سایت شرکت کنترل کیفیت هوا به آدرس air.tehran.ir، سامانه بر خطر کیفیت هوا به آدرس airnow.tehran.ir و اپلیکیشن «کیفیت هوای تهران» از آخرین اطلاعات کیفی هوا برخوردار شوند.

روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از عموم شهروندان بخصوص افرادی که در شرایط حساس به لحاظ کیفیت هوا قرار دارند، درخواست نمود تا در ساعاتی که کیفیت هوا در شرایط نامطلوب قرار می گیرد، تا حد امکان از حضور در معرض هوای آزاد و محیط های باز اجتناب کنند.

منبع: