مدیرکل محیط زیست اردبیل: موزه تاریخ طبیعی اردبیل مرجع علمی فعالان محیط زیست است

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: انوع گونه های حیوانات تاکسیدرمی شده در موزه تاریخ طبیعی اردبیل نگهداری می شود که مرجع غنی علمی و پژوهشی برای فعالان زیست محیطی است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، حسن قاسم پور عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز موزه اظهار نمود: اردبیل زیستگاه حیات وحش منحصر به فردی بوده که تمامی نمونه های این گونه های جانوری در موزه تاریخ طبیعی اردبیل موجود است.
وی خاطرنشان کرد: موزه تاریخ طبیعی همچون مکان های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی است که می تواند علاوه بر معرفی هر چه بیشتر زیست بوم های مختلف، گونه های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه، ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی را هم به اقشار مختلف مردم جامعه یادآوری کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: بازدید از موزه تاریخ طبیعی این استان روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به مناسبت روز جهانی موزه مجانی است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۸ بامداد تا ۱۴ ظهر از این موزه که در حاشیه شرقی دریاچه شورابیل، جنب دانشگاه پیام نور قرار دارد، بازدید نمایند.
قاسم پور اضافه کرد: موزه تاریخ طبیعی اردبیل با وجود گونه هایی از حیوانات پوست آرایی شده و تاکسیدرمی، سنگواره ها و سنگ های مختلف، مجموعه ای زیبا از طبیعت استان را در مقیاسی کوچک برای علاقه مندان به معرض نمایش گذاشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در موزه تاریخ طبیعی اردبیل ۱۷ گونه پستاندار، ۸۵ گونه پرنده، ۲۰ گونه ماهی، ۱۲ گونه خزنده و دوزیست و نمونه های متنوعی از حشرات، تیپ های مختلف گیاهی و انواع سنگ و سنگواره نگهداری می شود.
قاسم پور افزود: موزه های تاریخ طبیعی می توانند اندیشه و احساس اقشار مختلف مردم را در مورد جلوه های تنوع زیستی و خطر انقراض گونه های کمیاب جانوری و گیاهی برانگیزند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان نمود: مهم ترین وظیفه موزه های تاریخ طبیعی، مطالعه و بررسی میراث طبیعی شامل منابع جاندار و بی جان و انتقال این دانش از راه آموزش و به نمایش گذاردن نمونه های قابل نگهداری برای افزایش دانش زیست محیطی مردم و تشویق افراد به علاقه و احترام به طبیعت و محافظت از منابع تجدیدناپذیر آن است.