مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم: منطقه کهک نیازمند ارتقاء سطح حفاظتی است

به گزارش باغ من قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع کهک با عنایت به ظرفیت های بسیار زیست محیطی، نیازمند ارتقاء به سطح حفاظت شده است.

سید رضا موسوی مشکینی در بازدید از منطقه شکار ممنوع کهک اظهار داشت: این منطقه با عنایت به ظرفیت های بسیار زیست محیطی، نیازمند ارتقاء سطح حفاظتی و افزایش تعداد محیط بانان و پاسگاه های محیط بانی است.

وی ضمن اشاره به راه اندازی اداره محیط زیست شهرستان کهک، بر لزوم برنامه ریزی مشخص برای محافظت از عرصه های طبیعی این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: این منطقه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در استان بوده و متأسفانه همین مساله باعث کاهش امنیت منطقه برای حیات وحش و تخریب پوشش گیاهی شده است.

موسوی رهاسازی زباله ها در طبیعت را یکی دیگر از معضلات زیست محیطی منطقه شکار ممنوع کهک دانست و اظهار داشت: حفظ کاربری باغ های شهرستان کهک و عدم تجاوز به حقابه های زیست محیطی این منطقه، مسأله بسیار جدی است که باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی همینطور با اشاره به اینکه توسعه صنعتی، خدماتی و گردشگری در این منطقه باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی آن باشد، اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان کهک، با انجام گشت و پایش مستمر و شبانه روزی در منطقه، همه تلاش خویش را برای پیشگیری از دست اندازی متخلفان به این زیستگاه پرارزش به کار گرفته است.

منبع: