رییس سازمان حفاظت محیط زیست: تفاهم نامه ای برای حل معضل ریزگردها میان ایران و عراق امضا می شود

به گزارش باغ من رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از عقد تفاهمنامه ای در ۲۱ تیرماه میان ایران و عراق برای حل معضل ریزگردها اطلاع داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که ارزیابی وی از رایزنی با روسای سازمان های محیط زیست عراق و سوریه در زمینه رفع معضل ریزگردها چیست، اظهار نمود: سفر ما به کشورهای اصلی منشأ ریزگردها و تحت تأثیر قرار گرفتن کشور خودمان بود. در کشور عراق نشست بسیار مفصلی با وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر کشاورزی، وزیر منابع آبی، وزیر محیط زیست و در نهایت نخست وزیر این کشور داشتیم که همه به اتفاق نسبت به ابتکار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران که بتوانیم یک همسویی و هم گرایی ایجاد نماییم نظر واحد داشتند.
وی افزود: قرار شد در ۲۱ تیرماه تفاهمنامه ای امضا شود و همینطور مقرر شد جلسات کارشناسی برای مباحث عملیاتی برگزار گردد.
سلاجقه خاطرنشان کرد: در کشور سوریه خوشبختانه تفاهمنامه ای به امضا رسید که برنامه خیلی خوب و روبه جلویی بود و یک پایلوت اجرایی برای آن در شهر دیر الزور در نظر گرفته شد. در نشست همتایان دو کشور هم وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و نهادهای مسئول بحث ریزگردها مقرر است دیداری داشته باشند.
رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: نشست های کارشناسی هم انجام می شود و پیشبینی من این است که اقدامات خوبی صورت می گیرد تا در آینده به کشورهای دیگر هم سفر داشته باشیم و بتوانیم ۲۱ تیرماه ثمره آنرا به نحو مطلوب برداشت نماییم.