هشدار نسبت به رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در بعضی نقاط کشور

باغ من: سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت از امروز تا شنبه در بعضی مناطق شمال غرب کشور و نیز در ارتفاعات البرز مرکزی هشدار داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی در بعضی نقاط کشور از امروز تا شنبه ۱۴ خرداد آگاهی داد.
بر طبق این هشدار خصوصاً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پنجشنبه ۱۲ خرداد تا شنبه ۱۴ خرداد، در بعضی مناطق شمال غرب کشور شاهد مخاطره رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات البرز مرکزی نیز گاهی رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.
منطقه اثر این سامانه طی امروز در استانهای آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی و اردبیل و ارتفاعات استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان و مازندران، فردا در ارتفاعات استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران و شنبه در دامنه و ارتفاعات استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز و تهران است و احتمال اختلال در تردد جاده ای، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آب گرفتگی معابر به طور محلی، احتمال لطمه به سازه های موقت و شکستن نهال ها و درختان فرسوده وجود دارد.
در همین راستا سازمان هواشناسی کل کشور نسبت به عدم اتراق در کنار رودخانه ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل ها، احتیاط در کارهای کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در چرای دام و استواری سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره سفارش کرده است.
همین طور این سازمان با صدور هشدار سطح زرد دیگری از افزایش سرعت وزش باد از ظهر جمعه ۱۳ خرداد تا بعدازظهر شنبه ۱۴ خرداد آگاهی داده است.
بر طبق این هشدار در این بازه زمانی مخاطره افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱/۵ متر و در نواحی فراساحلی ۱/۵ تا ۲ متر و در شرق دریای عمان تا ۲/۵ متر با اثر احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و لطمه به قفس ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق های صیادی و شناورهای کوچک برای مناطق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان وجود دارد.
در این جهت نیز سازمان هواشناس کشور به محدودیت در کارهای تفریحی، شنا و تردد با شناورهای سبک به ویژه در فراساحل، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن با شناورهای نیمه سنگین، محدود کردن کارهای پشتیبانی صنایع خصوصاً در فراساحل سفارش کرده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، هشدار زرد رنگ به مفهوم این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکنست در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را بوجود آورد. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرف دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع:

برچسب ها:, , ,