موج گرمای شدید در مناطقی از اسپانیا و فرانسه

به گزارش باغ من مناطقی از اسپانیا و جنوب فرانسه دومین موج گرمای شدید در سال را تجربه نمود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، دومین موج گرمای شدید در سال، اسپانیا و جنوب فرانسه را در برگرفته و دمای هوا به اندازه ای بالا رفته که به صورت معمول تا ماه جولای یا اوت ثبت نمی گردد. کارشناسان اخطار می دهند که موج گرمای تابستانی زودتر شروع شده و موارد موج گرما بیشتر خواهد بود.
گفته شده دمای هوا در نزدیکی مدیترانه از ۳۵ درجه سانتیگراد فراتر رفته است و طی روزهای آینده با حرکت توده هوای گرم به سمت شمال، دما به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
به قول کارشناسان فرانسوی، چنین رویدادهایی به ندرت در ماه ژوئن رخ می دهد و بعد از آن احتمال افزایش دما در انتها ماه وجود دارد. همینطور در صورت تایید تداوم موج گرما، آغاز زود هنگام موج گرما یک رکورد خواهد بود.
در اسپانیا هم گرمترین دمای ثبت شده در اوایل ماه ژوئن در ارتباط با ۲۰ سال قبل است و طی روزهای اخیر دمای هوا در مناطق مختلف این کشور به ۴۰ تا ۴۳ درجه سانتیگراد رسیده است.
به گزارش روزنامه گاردین، به قول کارشناسان هواشناسی، گرمایش جهانی به این معناست که هم اکنون تابستان در اسپانیا بین ۲۰ تا ۴۰ روز زودتر از ۵۰ سال قبل شروع شده است. سال قبل گرمترین و خشکترین سال اسپانیا بوده که دمای هوا در استان “کوردوبا” به بالاترین حد خود یعنی ۴۷.۴ درجه سانتیگراد رسید.

برچسب ها:, ,