رئیس محیط زیست و آب های غیرمتعارف شرکت مدیریت منابع آب ایران: اجرای نخستین طرح تصفیه و مدیریت فاضلاب های تانکری سپتاژ در مشهد

به گزارش باغ من مشهد ـ رییس محیط زیست و آب های غیرمتعارف معاونت آب و آبفا وزارت نیرو اظهار داشت: نخستین طرح تصفیه و مدیریت فاضلاب های تانکری سپتاژ در مشهد اجرا شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، اصغر جهانی ظهر دوشنبه در بازدید از طرح های فاضلاب و مدیریت پساب در رودخانه کشف رود مشهد اظهار نمود: بازدید از طرح تصفیه خانه فاضلاب تانکری «سپتاژ» شهر مشهد بصورت میدانی انجام شد.
رئیس محیط زیست و آب های غیرمتعارف شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: یکی از معضلات فعلی منابع آب، تخلیه غیراصولی فاضلاب های تانکری در حاشیه مجاری آبی و رودخانه ها است.
وی افزود: این معضلات امکان بروز آلودگی ها، افت کیفیت منابع آب و همین طور تهدیدات سلامت و بهداشت انسان و محصولات ناشی از مصرف آب های آلوده به فاضلاب را در پی خواهد داشت.
جهانی بیان کرد: طرح تصفیه فاضلاب های تانکری در شهر مشهد به عنوان نخستین طرح در کشور توسط شهرداری و با همکاری شرکت آب و فاضلاب مشهد در مراحل پایانی اجرا است که بعد از تکمیل و بهره برداری، روزانه تا سه هزار مترمکعب در روز پساب مطابق با استانداردهای مصرف آبیاری فضای سبز شهری و یا محصولات کشاورزی تولید خواهد شد.

منبع: