معترضان این دفعه خویش را به شام آخر چسباندند!

باغ من: در هفته اخیر شماری از حامیان یک کمپین محیط زیستی به نشانه اعتراض، خودرا به شاهکارهای هنری چسباندند و در تازه ترین اقدام گروهی دیگر از این معترضان کپی نقاشی «شام آخر» را برای این کار انتخاب کردند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، پنج نفر از حامیان کمپین «استفاده از نفت را متوقف کنید» با چسب خودشان را به کپی ۵۰۰ ساله «شام آخر» در آکادمی سلطنتی لندن چسباندند. این پنجمین مرتبه ای است که فعالان محیط زیست در هفته اخیر برای اعتراض دست هایشان را به آثار هنری موسسات بزرگ بریتانیا می چسبانند.
پنج حامی محیط زیست پیش از ظهر دست هایشان را به قاب کپی سه متری «شام آخر» چسباندند. این نقاشی، نسخه بازآفرینی شده اثر مشهور «لئوناردو داوینچی» است و گمان می رود یکی از شاگردان «داوینچی» این نسخه بازآفرینی شده را خلق کرده باشد.
نقاشی «شام آخر» که در آکادمی سلطنتی نگهداری می شود حدودا هم اندازه با فرسکو «شام آخر»ی است که توسط «داوینچی» بر روی دیواری در «کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه» واقع در میلان خلق شده است. «شام آخر» صحنه ای از انجیل را به تصویر می کشد که در آن مسیح (ع) اعلام می کند یکی از ۱۲ حواریون به او خیانت خواهد نمود.
در این زمینه بخوانید:
خود را به تابلو نقاشی «گاری علوفه» چسباندند!
«جسیکا آگار» یکی از معترضانی است که خویش را به نقاشی «شام آخر» چسباند. او که ۲۱ساله است در توضیح این اقدام اعتراضی بیان نمود: «من یک دانشجو هنر هستم، اما در دنیایی که من آینده ای ندارم، هیچ فضایی برای پیگیری مطالبات من بعنوان یک هنرمند وجود ندارد. باید به صراحت بگویم، تشکیلاتی که آکادمی سلطنتی هم جزئی از آن است، من و تمام جوانان را به رنج کشیدن محکوم کرده است. من بسیار خشمگینم و شما هم باید خشمگین باشید.»
این کمپین اعتراضی از ماه آوریل و با تجمع در پایانه های نفتی در «میدلندز» و جنوب شرقی انگلستان شروع شد.
به دنبال وقوع این اتفاق در آکادمی سلطنتی، ماموران پلیس در محل حاضر شدند و پنج معترض را دستگیر کردند.
روز دوشنبه هم گروهی از حامیان این کمپین خویش را به نقاشی «گاری علوفه» اثر «جان کانستبل» چسباندند؛ البته هفته گذشته هم شماری از حامیان این کمپین اعتراضی خویش را در گلاسکو، منچستر و لندن به نقاشی های مشهور چسبانده بودند.

منبع:

برچسب ها: