مرکز ملی پیش بینی وضع هوا اعلام کرد؛ رعد و برق و وزش باد شدید در بعضی استانها

به گزارش باغ من مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رعد و برق و وزش باد شدید در بعضی نقاط سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس و شرجی شدن هوای بوشهر و خوزستان اطلاع داد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، برپایه اعلام مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا؛ امروز بخصوص در ساعات پس از ظهر و اوایل شب، در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیشبینی می شود، اظهار نمود: این شرایط دوشنبه تا چهارشنبه (۲۰ تا ۲۲ تیرماه) در مناطق مذکور با شدت کمتر ادامه خواهد یافت.
در سایر مناطق کشور تا پنجشنبه (۲۳ تیرماه) جوی پایدار حاکم است و دمای هوا از امروز تا سه شنبه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) در سطح کشور بخصوص در سواحل دریای خزر، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز افزایش می یابد.
با توجه به وزش بادهای جنوبی از روی خلیج فارس، هوای بوشهر از یکشنبه تا سه شنبه و هوای خوزستان از دوشنبه و سه شنبه به صورت قابل توجهی شرجی خواهد شد.
از امروز تا آخر هفته در شمال شرق، شرق و جنوب شرق بخصوص منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیشبینی می شود که از سه شنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد.
طی این مدت با عنایت به وزش بادهای فصلی روی عراق، پتانسیل تشکیل توه های گرد و خاک و انتقال آن به بخش هایی از غرب و جنوب غرب وجود دارد. امروز در بخش هایی از مرکز و جنوب کشور هم وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیشبینی می شود که از سه شنبه تا آخر هفته بر شدت آن افزوده خواهد شد.
پدیده غالب در دامنه های جنوبی البرز هم از امروز تا آخر هفته در بعضی ساعات وزش باد همراه با غبار رقیق خواهد بود و دریای عمان و تنگه هرمز یکشنبه تا سه شنبه و خلیج فارس دوشنبه مواج خواهند بود.
آسمان تهران فردا (۲۰ تیرماه) صاف و غبار رقیق در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۲۱ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد و غبار رقیق با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.
طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ تیرماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب ها:, ,